Advertenties


Camera vervangen, nog geen beeld

Gestart door Bas_vs_Renault, 29 augustus 2022, 15:47:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas_vs_Renault

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik de achteruitrijcamera vervangen. Deze was, uiteraard, de week voor onze autovakantie ermee gestopt (haperend beeld, vervolgens geen beeld meer). Navraag bij de dealer gaf geen resultaat; geen foutmeldingen in het systeem en geen kabelbreuk kunnen vinden. Het voorstel was om de unit te vervangen (à €450,-), maar dit hebben we, met de vakantie in het verschiet, maar even niet gedaan.

Ondertussen een gebruikte camera gekocht en ingebouwd, maar nu vraag ik me af of deze ook toevallig defect is of dat er nog een andere stap genomen moet worden? Of ergens anders nog een fout gevonden kan worden?

- Parkeersensoren achter werken wel;
- Autoradio teruggezet op fabrieksinstellingen;
- Carminat teruggezet op fabrieksinstellingen.

Als iemand iets weet hoor ik het graag!

Fijne dag,

Bas

A110

Ik zou toch eens goed naar de bedrading in de rubber doorvoerthule kijken die van de carrosserie naar achterklep loopt.

Dit is toch een punt waar bedrading veel kapot gaat.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Bas_vs_Renault

Hallo A110,

Bedankt voor je reactie.

De doorvoor is door de monteur van de garage gecontroleerd. Ik heb deze doorvoer zelf ook nog eens bekeken en zag dat de mantel van een van de kabels doorgescheurd was (de kabel met 4 aders en een die lijkt op een stalen kern). De aders zelf lijken wel in orde, maar dat is lastig te controleren binnen de rek van de rubber thule.

Is er een manier (stekers) om dit beter te kunnen controleren?

Alvast bedankt voor je hulp!

Fijne dag,

Bas

mark29

Meten van stekker naar stekker.
En anders de bundel eruit halen en ontleden.... hoe dan ook, begin met tijd erin te steken, links om of rechtsom, voor je bakken met geld uitgeeft, zorg dat je zeker weet dat die doorvoer goed is.

Bas_vs_Renault

Hallo mark29,

Bedankt voor je reactie! Als ik binnenkort de tijd vind ga ik alles weer loshalen en doormeten. Mocht ik de oorzaak van de storing hebben gevonden plaats ik een update.

Fijne dag,

Bas

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev