Advertenties


Terugkerende (hoofd)rem(cilinder)problemen

Gestart door remie, 29 juli 2022, 10:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remie

Sinds enige tijd loop ik te klootviolen met mijn Megane Estate 1.5 DCi uit 2013.
Het probleem is dat de hoofdremcilinder het blijft begeven.

2 maanden terug merkte ik plots dat mijn pedaal tot aan de vloer ging en op de laatste cm pas begon met remmen en  dan wel heftig naar links trekt.

Toen de auto naar de garage gebracht en de conclusie was een defecte hoofdremcilinder.
Deze is toen vervangen en na 30km was exact hetzelfde probleem weer aanwezig.
De hoofdremcilinder is daarna door de garage nogmaals onder garantie vervangen.

Nu merkte ik gisteren plots dat mijn rempedaal weer erg zacht begon te worden en je raad het al, weer trekt de auto naar links met een rempedaal dat je helemaal tot aan de vloer moet trappen voordat hij begint met remmen. (Plotseling hard intrappen remt de auto wel initieel waarna hij weer wegzakt tot aan de vloer)

Nu was het mij een aantal dagen geleden opgevallen dat de roest op de schijfrem linksachter erg rood is en de schijf zitten doffe witte strepen op, dit is volgens mij een teken van een defecte remklauw en/of zuiger waardoor de blokken aanlopen op de schijf en oververhitting veroorzaakt.

Kan iemand mij vertellen wat er theoretisch aan de hand zou kunnen zijn? Kan het zo zijn dat het defect aan de remklauw gerelateerd is aan de hoofdremcilinder problemen?


Bedankt voor het meedenken, inmiddels begin ik een beetje wanhopig te worden door de vele uitgaven die ik aan mijn auto heb de laatste tijd.

De meest recente onkosten:

4x nieuwe injector (1,5 jaar geleden)
Roetfilter drukverschil slangen vervangen (5 maanden terug)
Roetfilter drukverschil sensor vervangen (4 maanden terug)
4x nieuwe schokbrekers (2 maanden terug)
Hoofdremcilinder (2 maanden terug)
Hoofdremcilinder garantie (2 maanden terug)



Jacques

Ik vermoed dat het ventielenblok van de ABS defect is. Als een van de 4 ventielen niet werkt trekt de auto naar een kant.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev