Advertenties


motor schud stationair loopt op zowel op benzine en lpg

Gestart door Ryan1991, 23 mei 2022, 21:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

3 mooie praktisch dezelfde waardes, ja een bar meer had leuk geweest, maar het is eenmaal geen nieuwe motor.
Of een gebouwd op hoge compressieblok voor race doel einden.
Maar cilinder 4 is afwijkend, de druk is goed, perfect, maar wijkt af met de andere, dat is niet goed wil ik niet zeggen van alleen dit uitgaand, maar wel opmerkelijk, dit is wel een signaal waar of bij welke cilinders je moet zoeken.

Ik heb nog eens terug gekeken, naar jouw bougies, cilinder 3 en 4 zijn wit.
Stel, speculerend, hij lekt koelvloeistof naar binnen, misschien minimaal nog bij 3, maar al langer en meer bij 4. Die koelvloeistof spoelt de cilinderruimte schoon, wat je altijd ziet bij motoren die je open haalt met lekke koppakking en dan specifiek met koelvloeistof naar binnen lekken, is de schoongespoelde kleppen.
Wat vervolgens toch bijdraagt aan een schonere motor, waardoor de compressie omhoog kan gaan...

Daarom is een injectiecleaner ook lucratief, die reinigt de kleppen waardoor de compressie ook weer omhoog kan gaan.

Ik durf het niet te hard te roepen, maar ik denk dat er koelvloeistof naar binnen lekt, je moet echt nooit bijvullen?
Wat je nog kan doen is het koelsysteem onder druk zetten voor een tijd, kijken of die zakt, en met een endoscoop in de cilinder ruimte kijken via het bougiegat.
Zo endscoop hoef geen vreselijk luxe te zijn, zo een van de action die op je telefoon kan gaat vaak al goed.
Zie je dan 2 droge zuigers en 2 met koelvloeistof erop liggend na dat er een uur druk op het systeem staat, dan weet je wel waar je aan toe bent.

Of je trekt preventief de cilinderkop eraf, boel schoonmaken, nieuwe klepseals erin, alle pakkingen nieuw, en de distributie met een fatsoenlijke beugel zetten, dan pak je een hoop dingen aan.
Maar als het dan opgelost is, dan kan je er niet de vinger op leggen wat het exact was.
En geen garantie dat het echt over is.

Ryan1991

#16
Voor zo ver ik weet gebruikt hij niets, in de anderhalf jaar niet hoeven bij te vullen voor mijn eigen gemoedsrust ga ik nog kijken naar de injectoren  8)7 
En als dat geen duidelijkheid schept zal ik volgende maand de motor ligten want de bak/klappend ook als de motor warm is

Zit helaas niet mee

Wat de megane al een tijd doet bij het koud starten in de ochtend,
Helemaal verbeteren te melden l- Is goed aanslaan met al volgt dat hij bijna stilvalt of afslaat stelschroef gasklep staat helemaal open/in
Dan heeft hij even nodig om weer op adem te komen!

Ryan1991

Vandaag even laten uitlezen kwam wat uit , maar het lijkt me sterk dat hij dat mee kopieert naar het lpg systeem.

mark29

Wat kwam eruit?
En hebben ze alleen foutcodes gekeken, of echt gekeken naar parameters etc, dus echt diagnose stellen?

Ryan1991

Hey Marc, ik heb het zelf gedaan met een uit lees apparaatje en dit was er uitkwam ! De 1 cil is de meest rechter toch?

Ryan1991

Ik heb zelf met een multiemeter alles door gemeten bedrading, injectors, lpg injectors niet raars gevonden onder tussen ook de bedrading bewogen geen problemen mee! Volgende week naar de garage voor een drukmeting  8)7

mark29

Renault telt vanaf de versnellingsbakzijde, andere merken vanaf distributie.

Ja met een renault clip zal je veel specifieker kunnen kijken

Grt Mar(k)  Y

Ryan1991

Pakking ligt er uit is gebleken bij afpersen niet heel erg inderdaad
Auto komt nog prima van A naar b maar we gaan het snel aanpakken!

mark29

Welke pakking? Handig om te weten, als meer mensen zoeken op dit probleem.

Ryan1991


mark29


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev