Advertenties


MOTORCODE

Gestart door Babak, 7 mei 2022, 23:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste Leden,

Mijn RX4 heeft een motorcode: F4R7C
Ik wil via de onderdelenlijn onderdelen kopen, maar bij zoeken via het kenteken geeft die F4R744 aan!

Kan ik er van uitgaan dat deze klopt??

Tevens is er iemand dat tegen vergoeding mijn ECU kan lezen en eventueel inleren?

Alvast bedankt voor jullie tijd

Allerbeste, Babak

Felix

F4R744 klinkt wel logischer bij mij. Alle motoren hebben een subcode die bestaat uit 3 cijfers.

Bij de Renault dealer kan je opvragen wat je motorcode is. Voor mijn auto kan ik dat zien op partsouq.com, daar vul ik dan het VIN in en dan krijg je diverse informatie waaronder de motorcode terug.
Misschien dat dat bij jouw RX4 ook nog kan, maar ben eigenlijk bang dat die te oud is.

mark29

Misschien handig iemand te zoeken die de startblokkering kan verwijderen, google eens op immo off.

Zoiets mag een dealer nooit adviseren, maar goed, we hebben het hier over autos met een dagwaarde van rond de 1000 euro, dus ik geloof niet dat de dievengilde hier op uit is.

Inderdaad het is f4r en dan 3 cijfers. Zo geeft renault de code aan, elke letter en cijfer heeft een betekenis, of het een 4 cilinder is, gietijzer, automaat of handgeschakeld etc.
In welke volgorde weet ik niet meer, die specifieke (nutteloze imo) informatie is mij ontgaan na al die jaren.

Babak


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev