Advertenties

Velgen.... dringende vraag!!!

Gestart door bas1984, 2 september 2005, 15:26:17

Vorige topic - Volgende topic

Marco K

Citaat van: bas1984 op 12 september 2005, 18:33:27
hmmmm dan maar ff op de et letten?

gewoon 35 aanhouden of zeg je pak hem bv 32 ofzo?

Standaard ET waarde op de Phase 1 is 37. Velgen met een ET waarde van bv 40 staan dan 3 mm meer 'naar binnen' dan de originele velgen. Heb je wielen met een ET waarde van 35, dan staan die dus 2 mm verder naar buiten. En wielen die verder naar buiten komen, lijken wat groter en staan gewoon dikker. ;)

Citeeren nog ff over de banden.... hij zei dat ik het beste 215/40/17 kon pakken.....zodat ik zeker wist dat ik goed wegkwam
maar zelf had ik toch eerder gedacht aan 205/40/17

205/40/17 komt qua hoogte/omtrek relatief het dichtst in de buurt bij de originele wielen en is wat dat betreft de beste keus eigenlijk. Wil je toch 215 brede banden, dan lijkt 215/35/17 me er beter bij passen.

coupe-monte-carlo

op een 8 j velg, past 215 beter, maar een 205 wil ook perfect, vandaar misschien dit advies...
als het iets lager dan 35 kan, zou ik dit wel doen, maarja bij elke auto komt een et vaak weer anders uit, ( heel apart)
als je een te lage et neem heb je weer kans dat  je moet gaan rollen, maar ik denk dat dit nog wel mee zal vallen,en dus op zich niet nodig zal zijn. maargoed, dat durf ik dus niet met zekerheid te zeggen....

bas1984

heb trouwens een phase 2 :D

en dan ga ik toch maar voor 205/40/17......

maar met 8j moet dan geen probleem veroorzaken als ik kan uitrollen zonder te spuiten????

bas1984

Citaat van: matthijs op 12 september 2005, 20:40:54
op een 8 j velg, past 215 beter, maar een 205 wil ook perfect, vandaar misschien dit advies...
als het iets lager dan 35 kan, zou ik dit wel doen, maarja bij elke auto komt een et vaak weer anders uit, ( heel apart)
als je een te lage et neem heb je weer kans dat? je moet gaan rollen, maar ik denk dat dit nog wel mee zal vallen,en dus op zich niet nodig zal zijn. maargoed, dat durf ik dus niet met zekerheid te zeggen....

hmmmm dus 8 j staat beter in verband met 215 en 7 j met 205.....

ik hoop dat 205 dan gaat....

coupe-monte-carlo

uitrollen zonder spuiten is natuurlijk altijd mogelijk ?;)

coupe-monte-carlo

bas1984

Citaat van: matthijs op 12 september 2005, 20:43:21

snap ik.... maar als je meer wil uitrollen dan moet je gaan spuiten snap je?

bas1984

coupe-monte-carlo

gehad ja.. ;)
op me eerste setje velgen...

bas1984

gehad????

geen succes?

of andere velgen erna?

coupe-monte-carlo

beviel me prima hoor,  maar heb ze toen verkocht omdat k weer wat nieuws wilde  ;)

ppveenstra

Citaat van: bas1984 op 12 september 2005, 20:44:05
Citaat van: matthijs op 12 september 2005, 20:43:21

snap ik.... maar als je meer wil uitrollen dan moet je gaan spuiten snap je?

IS OVERBODIG :) gewoon goed laten uitrollen, dan komt de spuiter er niet aan te pas..

Bob

Totdat er wat verstopte roest onder aan die rand zit..... als je dan gaat rollen rol je je lak er gelijk mee af.

En ik kan dat helaas weten  :'(

RaymondTroost

Ik heb waarschijnlijk over 2 weken ook andere velgen.. van het merk Brock, zoiets als smiths zo zien ze er uit.. het is 8,5 j dus met 215 moet dat wel passen... Wie weet er een bedrijf wat me kasten kan laten omrollen>?

mvg raymond

@ bas srry dat ik je topic inpik  :D

coupe-monte-carlo

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev