Advertenties


Megane coupe 1.6 16v startmotor/dynamo probleem?

Gestart door Priyesh, 30 januari 2022, 02:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Priyesh

Beste mensen

Gister reed ik op de snelweg en opeens hoorde ik een geluid dat klonk alsof er een slang was geknapt en er lucht uitkwam. Ik rijdt op lpg en dacht dat er iets van het lpg systeem kapot was gegaan, dus snel aan de kant gegaan en de motor uitgezet. Hierna weer geprobeerd te starten. De startmotor deed niks maar ik had wel spanning. Toevallig zat ik op een heuvel. Dus handrem eraf, naar achter rollen, in de achteruit en koppeling los. De auto sloeg aan. Maar na een paar keer gas geven hoorde ik een weer een ratelende geluid en daarna viel de auto zelf uit. De dashboard verlichting deed op dat moment ook raar, bepaalde lampjes leken kortsluiting te maken. Toen ik weer onder de motorkap ging kijken rook ik ook wat verbrandsachtig

Heeft een van jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik denk zelf de startmotor of dynamo? Alleen verklaart dat het geluid van een "geknapte slang" niet.

mark29

Waar komt die brandlucht vandaan? Dat zul je toch zelf moeten snuffelen. Even iets simpels, zit de multiriem er nog wel op?

Fubar (Marcel)

Hoe ben je in godsnaam thuis gekomen met een 'uitgevallen' motor? :x ;) (ANWB??)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Priyesh

Via camera op de snelweg hadden ze mij zien staan. Toen kwam een berger mij helpen mik verplaatsen naar een veilige plek namens de staat !-!. Daarna via de wegenwacht de auto laten verplaatsen naar waar ik het wilde


Priyesh


Priyesh

Startmotor vervangen en nu start en rijdt de auto weer !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev