Advertenties


Mark's 4cv 1956 en 4cv decouvrable 1951 restauratieproject

Gestart door mark, 1 januari 2022, 18:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Paar zakken zand erin, werkt met kevers ook goed  :D

Oh god dat blokje, die scheur, die putjes in de krukas, al dat roest, wat een zonde.
Er zal vast wel ergens een alternatief te vinden zijn met de tijd.

mark

#16
Ik ga een blokje compleet opnieuw opbouwen. Onderdelen kan ik nog wel aan komen.
Daar wacht ik nog ff mee.

Weer wat verder met de cabrio

Staat nu op zwenkwieltjes :) zodat ik het project makkelijk in een hoekje kan drukken als ik een paar klussen heb.



achteras en versnellingsbak gedemonteerd. Als je denkt van ik til het zo ff van het tafeltje, dan heb je het mis.  :D Wat zwaar dat spul :D









En was laatst uiteraard weer eens aan het toeren geweest.  :D
10% heuveltje.



mark

Had een pakking van de carburateur lek, zelf een nieuwe gemaakt.



En nog een mooi plaatje geschoten.  !-!


Ramon87

Ziet er goed uit Mark  !-!. Altijd handig als je je project zo even in de hoek kunt schuiven.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale


Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Atzuuh

Mégane IV Ph I - TCe 130 - Bose - Titanium Grey - (HB)

mark

bedankt !-!

De koppeling van de blauwe kwam niet meer goed vrij. Dus de hele aandrijflijn er uit laten zakken, en los getrokken.
Wat bleek, er was een metalen druklager gemonteerd. Terwijl er een soort van grafiet? achtig druklager in hoort.
Ik heb al wel eens ergens gelezen dat dit niet goed gaat, maar nu heb ik het helaas ook in het echt gezien haha.





ziet er een beetje dramatisch uit zo haha.  :D


De drukgroep en koppeling zijn nog zo goed als nieuw. de koppelingsplaat is nog niet eens fatsoenlijk ingesleten, is gewoon weer terug gemonteerd.

Nu komen we bij het ingesleten deel, hier drukt het druklager op. Had ik gelukkig nog liggen van de cabrio.  :P



grafiet achtige lager, hier nog op de bak van de cabrio:


En dit zat er op, een metalen lager. Zoals je kunt zien aan het slijpsel, heeft deze aardig op het onderdeeltje van de drukgroep ingevreten.



Het hele zooitje even schoon gemaakt, kan ik deze week de auto er weer bovenop laten zakken.






larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

Dankje.  !-!

Had even technische gegevens opgezocht, en kwam er achter dat zo'n koppeling afgesteld moet worden. En wat ik eigenlijk al wel dacht, de koppeling was niet goed afgesteld, moet ruim een mm verder opgespannen worden. Verklaart ook waarom die niet helemaal lekker vrij kwam.

Maar dus het volgende probleem, de stelbouten zijn met geen mogelijkheid los te krijgen. Wordt dus een nieuwe koppelingset.  >:(

Dus wordt dik een week niet toeren.

Jacques

Ik zou als het technisch haalbaar is de hele koppeling vervangen door een koppeling met schotelveer i.p.v. die losse veren.

mark

#26
Heb toch geen nieuwe drukgroep nodig, heb de bouten uitgeboord.
Komen nieuwe rvs bouten in, morgen heb ik de bouten als het goed is binnen.


larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

Altijd mooi als je het blok en alles eromheen goed kunt schoonmaken  Y .
Gelukkig dat het uiteindelijk mee valt.

Kun je voor dit soort auto's nog enigszins onderdelen vinden zoals koppeling e.d.? Renault heeft volgens mij geen klassieker afdeling waar ze nog onderdelen maken voor de oudere auto's of wel?
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

Bij de Renault klassieker club kan ik nog aan de meeste onderdelen komen.

Maar ook niet alles.

Alle mechanische delen sowieso wel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev