Advertenties


Ratelend geluid bij optrekken versnelling 1 en lage toeren 2

Gestart door dtune_stefan, 7 november 2021, 12:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dtune_stefan

Even een beroep op jullie expertise. Mijn Megane 1.2.tce 115 geeft een ratelend geluid als ik optrek en bij circa 2000 toeren is het over. Hetzelfde gebeurd als ik laag in versnelling 2 in toeren rijdt. Dealer heeft even geluisterd en denk aan de koppelingskabels, maar weet het niet zeker. Men geeft aan dat men de console moet demonteren en de koppelingskabels moeten vernieuwen, echter geven geen garantie dat het geluid dat over is. Men verwacht het wel en qua kosten denk men aan circa €500,- Het was sowieso niet de ketting of spanners, volgens de dealer.

Hebben jullie een idee?

i2paq

Koppelingskabels die ratelen?

Is het geen lager, dat klinkt logischer.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark29

De ketting is wel het eerste waar ik aan dacht.
Koppelingskabel klinkt niet echt plausibel, of ze liggen los en rammelen ergens tegenaan natuurlijk.

dtune_stefan

Volgens de Renault dealer was het 100% de ketting niet, dus dat was wel een opluchting. De diagnose koppelingskabels kwam er twijfelachtig uit en men moest eerst de console demonteren. Ofwel sowieso kosten voordat men de diagnose zeker kan stellen. Vandaar ook even deze vraag hier.

A110

Ik heb het een keer meegemaakt met een Scenic III waar ook een ratel ergens vanuit het midden van het schutbord vandaan kwam. Dat bleken de aircoleidingen te zijn.

Ik denk dat Scenic en Megane niet veel schelen qua ontwerp dus laat ze daar ook eens naar kijken. Ik heb ze toen iets verbogen en het systeem gevuld, die was bijna leeg.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

dtune_stefan

Mooie suggestie A110, dank je! De airco is 2 weken tijdens de A beurt wel bijgevuld, want dat was nodig volgens de Renault dealer.

dtune_stefan

Vandaag de auto naar de Renault dealer gebracht en diagnose is dat het kachelhuis tegen het hitteschild komt. Men gaat dit op te lossen door een houten kegje te plaatsen tussen deze twee onderdelen. 

i2paq

Citaat van: dtune_stefan op 24 november 2021, 20:19:26
Vandaag de auto naar de Renault dealer gebracht en diagnose is dat het kachelhuis tegen het hitteschild komt. Men gaat dit op te lossen door een houten kegje te plaatsen tussen deze twee onderdelen.

Wel goed om een houten kegje te gebruiken. Die zijn gevoelloos voor warmte.

Stel dat het in de brand vliegt  :x
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

dtune_stefan

Ik vond het ook een bijzondere oplossing voor €119,- Het vervelende is dat het geluid nog steeds aanwezig is, echter wel in mindere mate. Voor het bedrag van €119 mag ik toch wel verwachten dat het opgelost is, echter niets is minder waar. Mocht ik het helemaal opgelost willen hebben, dan moet de gehele console en dasboard gedemonteerd worden en dat wordt een dure grap, volgens de dealer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev