Advertenties


Megane 3 TCE180

Gestart door Marxje, 7 oktober 2021, 19:03:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marxje

Goedemiddag Allen,

Waarschijnlijk stel ik een stomme vraag, maar ik kan het niet zo duidelijk vinden, bovendien google levert me drie verschillende antwoorden op. 8)

Ik heb sinds kort een megane 3 tce180, fijne wagen en rijdt lekker. Nu heb ik er garantie op, en viel het me gisteren op dat bij starten zonder de koppeling ingetrapt te hebben, er een ratelent geluid te horen is onder de auto vandaan.

Ik hoor het eigenlijk alleen als de deur openstaat. Als ik de koppeling intrap, is het weg en als ik een beetje gas geef is het ook weg en komt het niet meer terug tot de volgende start.

Als ik google op megane 3 rattel/rammel, kom ik tot het druklager, een lager in de bak, of een tandwiel die vervangen kan worden met de distributieriem.

Ik kan eigenlijk ook niet echt vinden of er nu een riem of ketting inzit, de dealer geeft aan dat de riem net vervangen is. Voor ik heen rijd en met een kluitje het riet in gestuurd wordt, denk ik jullie even om advies te vragen. Het klinkt net als de vw golf van mijn broertje vlak voordat de ketting vervangen moet worden.

Auro schakelt verder prima en rijdt ook zoals het hoort.
Dank voor het lezen en wie weet heeft een van jullie dit toevallig ook meegemaakt, of hier ervaring mee.

mark

Welkom !-!

Jouw auto heeft een distributieriem, met een nokkenasversteller op het tandwiel van de inlaat. Als die ratelt dan klinkt het best hard, en is het duidelijk in de auto te horen. Het is met 2 seconden ook weg. En het is er heel af en toe. Ik heb het zelf ook, staat op m'n to do lijstje.

Als het geluid pas weg gaat wanneer je de koppeling intrapt, dan is de kans vrij groot dat het in het druklager zit.

Marxje

Dank je Mark, ik rij straks even terug naar de garage, top   !-!

Marxje

Je had het bij het rechte eind Mark, de garage denkt hetzelfde, druklager of drukgroep. afspraak gemaakt voor over 1,5 week, wordt opgelost.
Blij mee  !-!

Marxje

Toch nog even een terugkoppeling, auto is vandaag teruggekomen, men heeft vervangen:

Koppeling
Druklager en drukgroep
Vliegwiel
Bakolie

Ze zijn een best tijdje bezig geweest en alles onder garantie, vind ik erg netjes.


mark29

Vooral dat vliegwiel is een duur ding.

mark

Klopt, ik was voor een rs vliegwiel en koppeling en druklager 700 euro kwijt. En dan moet het er nog onder. Is ongeveer 9 uurtjes werk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev