Advertenties


R-link betrouwbaarheid bij keus model Megane4

Gestart door jaza1971, 12 augustus 2021, 09:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaza1971

Hoi,

Als zeer tevreden Megane3 rijder (1.5 DCI Estate 2011) kijken we nu naar 10 jaar en 200K km naar een opvolger. Als we wat in tweedehands autoland kijken zijn daar op basis van kofferbakinhoud, trekkracht (1500 kg), model/uitvoering en budget eigenlijk twee auto's die favoriet zijn. De 308 SW en Megane IV Estate.

Met betrekking tot model/uitvoering is de Megane favoriet, maar ik hik nog wat aan tegen het R-Link systeem. In de Megane 3 werkt Tom Tom met audio en telefoon integratie prima en zijn er geen storingen. Ik ben bang na alle berichtgeving dt het R-link systeem een behoorlijke achteruitgang is in met name betrouwbaarheid. Heeft iemand tips welk bouwjaar / uitvoering het minst slechte is en of ik er ueberhaupt aan moet beginnen?

Beniuwd naar jullie reacties
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

Cocoon

Geen idee welk bouwjaar betrouwbaar(der) is en of er uberhaupt verschil is.

Uit eigen ervaring kan ik melden dat het R-link2 systeem in mijn auto prima werkt.
Mijn auto is van 09/11/2017.

De laatste tijd gebruik ik overigens over het algemeen alleen nog maar Android auto via mijn Samsung S10.
Al die features en app mogelijkheden die erin zitten gebruik ik nooit. Is in het begin wel leuk, maar zinloos als je het mij vraagt.

knight-rider

Ik heb een Megane GT Estate van begin 2017, de R-link2 werkt bij mij wel goed, alleen valt het scherm af en toe gewoon uit om even later weer op te starten.
Dat gebeurde in het begin vrij vaak, maar na een software-update is dat dan geminderd, tegenwoordig blijft het bij een paar keer per jaar.

Android auto heb ik niet.

mark29

Ik zou een van de laatste meg 3 kopen met een 1.5 dci. Niet wat jouw vraag was, wel de beste auto die renault gemaakt heeft.

jaza1971

#4
Tja, daar rijd ik nu in...... inderdaad de Megane 3 is een prima auto (value for money), maar als ik nu een uitloopmodel neem, dan schiet ik daar met betrekking tot leeftijd niet zo veel mee op, maximaal 4 jaar. De shortlist is nu Megane 4 estate 1.5 DCI, Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI en Nissan Qashqai 1,5 DCI. Die laatste is geen stationwagon, maar heeft wel weer die fijne 1.5 DCI motor en een dashboard met knoppen ipv alles touch. Helaas ook wel wat duurder in aanschaf dat de eerste twee
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

Leemhuis

Ik rij in een Megane GT van nov 2017.
Bevalt prima, ook de R-link2.
In het begin even wennen aan de onnodig ingewikkelde menu structuur, maar na een poosje wen je daar wel aan.
Het systeem werkt prima en valt nooit uit. Heb wel de nieuwste software versie. ( versie 9,...)

Succes bij de zoektocht

Erik
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev