Advertenties


Loopt slecht bij koude motor Megane coupe 2001 1.6 lpg

Gestart door Priyesh, 28 juli 2021, 20:42:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Priyesh

Beste mensen,

Ik heb een megane coupe uit 2001 met 1.6 motor op lpg. Ik ben zeer tevreden met deze auto alleen zit ik met een probleem. Wanneer de auto net is gestart loopt de motor heel slecht. Hij draait wel goed stationair maar wanneer ik wil wegrijden heb ik heel weinig tot geen vermogen. Dit duurt maar heel even. Mijn auto schakelt snel over naar lpg en wanneer dit is gebeurd loopt de motor wel goed. Wanneer ik erna weer op benzine rijd dan rijdt de motor ook goed. Dus het gebeurd echt alleen bij koude start. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Onderhoud heb ik al geprobeerd nl: olie + filter, bougies, luchtfilter, brandstoffilter.

Met vriendelijke groet,
Priyesh

mark29

Hoe oud is de benzine in de tank? En wat tank je, e95?
Tank benzine haast leeg rijden. Voortaan 98 tanken, ja iets duurder, maar je rijd toch lpg. Dus je benzine verbruik is toch nihiel.
En even een reiniger bij de tank gooien.

De megane van mijn vrouw had dit ook erg.  Bleek dat ze altijd als ze lpg tankt, meteen de benzine ook volgooit, dus die benzine raakt nooit op en is goed een jaar oud. En dan die e10 rommel erbij vinden die oude autos niet fijn.
Nu goed leeg gereden en 98 tanken scheelt een hoop. Probeer een max 3 maanden te doen mer de benzine in de tank houd ik altijd als streven aan. We hebben nu momenteel 3 lpg autos hier staan.

Priyesh

Volgens mij heeft het probleem te maken met een slechte massa. Dus nu wil ik een extra massa kabel aanleggen. Heeft iemand hier ervaring mee met deze auto? Op welke punt kan ik het beste een massa kabel aanleggen vanaf de minpool en wat voor draad moet ik daarvoor gebruiken?

mark29

Waarom verdenk je de massa?
De punten die ik aandroeg, hoe zit het daarmee?

Priyesh

Ik rijdt nu al een tijdje zo met de auto en ben achter de volgende zaken gekomen, zoals aangegeven rijdt ik op LPG;

Ik had een keer de clip aangesloten en daarmee de gasklep aangestuurd. In het vervolg had ik geen problemen meer met koude start dat ik geen vermogen had.


Het is zo dat mijn auto normaal gesproken na 10 tot 20sec gereden te hebben, overschakelt naar lpg wanneer ik ongeveer 2000rpm draai. Nu gaat dit toerental om over te schakelen wel eens omhoog. Een Renault/lpg monteur die ik ken zei dat dat kwam door een slechte massa. Met de tijd mee wordt het toerental hoger tot ik op gegeven moment helemaal niet meer naar lpg kan overschakelen. Nu wou ik een extra massa kabel toen de tijd aanleggen maar wist niet welke kabel van de LPG computer de massa was. Maar ik had wel de computer uit zijn houder gehaald en weer terug gezet. Wat bleek nou, ik kon weer over naar LPG bij normale 2000rpm. Wanneer ik nu merk dat het overschakel toerental omhoog gaat, wiebel ik wat aan het lpg computer en dan valt het overschakel toerental weer terug naar 2000.

Wanneer ik de koppeling indruk na een constante snelheid gereden te hebben. Valt de motor wel eens uit in plaats van het toerental op stationair te houden. Een collega zag toevallig mijn auto en begon met mij erover te praten. Wat blijkt nou, hij heeft een zelfde soort probleem gehad met dezelfde auto en die was opgelost door een extra massa te trekken.

Dus ik wil graag een extra massa aansluiten en vraag me af of jullie mij hierbij kunnen helpen? Misschien dat dit mijn probleem van het uitvallen ook gelijk oplost.

Het tanken van 98 had ik geprobeerd en had ook gelijk een interne reinigingsmiddel erbij gedaan, dit had niks geholpen

mark29

Mmm ja de motor vind dat wel fijner, maar heeft dus niet het probleem verholpen.
Die massakabel, je zou een schema moeten zien te regelen, of zelf gaan meten waar dat de massa kabel zit op de lpg computer.
Vaak zit er maar een dun kabeltje van de computer naar de accu toe, wat oxidatie gevoelig kan zijn inderdaad.

Priyesh

Zit er een verschil tussen een massa kabel van de accu min pool naar de motor/versnellingsbak en de massa van de lpg computer verbeteren?

mark29

De massa kabel van de accu naar de motor toe, is origineel vrij dik, maar ook die willen wel eens oxideren en dan veel weerstand geven, en zelfs breken.

Maar van de gasinstallatie is meestal maar een dun kabeltje, tja controleer het eens.

Priyesh

Ik bedoelde eigenlijk het trekken van een nieuwe massa kabel. Mocht het probleem komen door een slechte massa van de accu naar het Chassis/Motor/Vbak? Dan zal het probleem, denk ik, verholpen kunnen worden door een nieuwe massa vanaf de minpool naar de motor/vbak. Mocht het aan de gas computer massa liggen moet er dan specifiek een nieuwe massa van de lpg computer gelegd worden?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev