Advertenties


Controleer inspuitsysteem en controleer regelaar + actieve remmen uitgeschakeld

Gestart door Cocoon, 22 juni 2021, 12:13:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cocoon

Gisteren onderweg van het werk naar huis kreeg ik de melding "controleer inspuitsysteem".
Iets daarna kwam de melding "controleer regelaar" en "Actieve remmen uitgeschakeld".

Het leek erop dat er geen turbodruk meer was. Optrekken ging zeer langzaam en bij 60 km/u viel de snelheid weer terug om daarna weer langzaam door te schieten naar 100 km/u.
Invoegen op de snelweg met 60 km/u is niet echt prettig, maar gelukkig was het wat drukker en viel het niet zo op.

Auto staat inmiddels bij de garage, maar ben benieuwd of er anderen zijn met een Megane4 die hier last van hebben (gehad)?

Ik snap de combinatie van de meldingen ook niet zo goed.
Zouden de meldingen iets met elkaar te maken kunnen hebben, of is dat toeval?

Auto is een 110 dci EDC Bose, 3 jaar oud en 150K op de klok

marcopaul

In noodloop dus. Vast simpel probleempje met kapotte sensor of een gescheurd slangetje van zo'n sensor die erop zit ivm emissie eisen.
Dacht dat Mégane III hierin uitblonk.
Ben benieuwd wat de dealer gaat vinden.

mark29

Als je enigzins een storing hebt in het inspuitsysteem krijg je altijd dat de cruisecontrol niet meer werkt, omdat het dan niet meer 100 procent betrouwbaar is.

Ja mogelijk turbodrukregelklepje, of pijpje druk voor turbine verstopt, of vacuum t splitsing verstopt etc etc, net de paar dingen die kapot gaan bij de megane 3 inderdaad ook.

Cocoon

Gisteren einde dag de auto al weer opgehaald.

natuurlijk gevraagd wat het kwaaltje was.
Baliemedewerker begon eerst over een kapotte turbodruk sensor maar bij check van de werkbon bleek het toch een versleten slangetje naar het uitlaatsysteem.
Op basis van zijn primaire reactie ga ik er vanuit dat problemen met de turbodruk sensor de meest gangbare oorzaak is voor dit probleem.

Maar bij mij dus een versleten slang en inderdaad dus een klein simpel dingetje dat alweer gefixt is.
!-!

mark29

Dus pijpje druk voor turbine, de autos zijn zo voorspelbaar en saai he.

Cocoon

Voor de volledigheid, op de factuur staat:

1999           Drukvoeler leiding vervangen
8040           Cont. geleiding bedrading
0311           Cont. totaal rekeneenheden
R20 87 446  94R Leiding

Samen met de huurauto voor 1 dag een kostenpost van € 245,25 incl. BTW.

Abdelitto

Hoi,

Ja heb ik ook gehad. Zijn inderdaad die slangetjes van de Turbo. Daarna niet meer gehad. Dus lijkt een Megane kwaaltje te zijn dit want hoor en lees het wel vaker nu.

Cocoon

Sinds de reparatie heb ik wel problemen met het vermogen.
Lijkt erop alsof de auto in de comfort stand nu veel minder vermogen heeft (bij lage toeren).
Duurt sindsdien ook langer alvorens de automaat reageert op het gaspedaal.

Iemand daar ook last van (gehad)?

marcopaul

Ik ben blij dat ik me nu ook bij deze 'slangetjes-club' kan aansluiten. Afgelopen maandagochtend ook melding "controleer inspuitsysteem" en het oranje "steeksleuteltje" in het dashboard. Bij dergelijke storingen gaat de Mégane IV weer naar de dealer, die weten na uitlezen precies wat ze moeten doen. Ik had al een donkerbruin vermoeden dat het wel weer ergens een slangetje zou zijn. Bij de Mégane III namelijk hetzelfde gehad.
Slangetje 208741307R en slangetje 208744694R vervangen. Totaal incl.dag leenauto en uitlezen €166,00 incl. Btw.
Te overzien dus  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev