Advertenties


Auteur Topic: Controleer inspuitsysteem en controleer regelaar + actieve remmen uitgeschakeld  (gelezen 386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cocoon

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • Megane IV Estate, 110 dCi EDC Bose
Gisteren onderweg van het werk naar huis kreeg ik de melding "controleer inspuitsysteem".
Iets daarna kwam de melding "controleer regelaar" en "Actieve remmen uitgeschakeld".

Het leek erop dat er geen turbodruk meer was. Optrekken ging zeer langzaam en bij 60 km/u viel de snelheid weer terug om daarna weer langzaam door te schieten naar 100 km/u.
Invoegen op de snelweg met 60 km/u is niet echt prettig, maar gelukkig was het wat drukker en viel het niet zo op.

Auto staat inmiddels bij de garage, maar ben benieuwd of er anderen zijn met een Megane4 die hier last van hebben (gehad)?

Ik snap de combinatie van de meldingen ook niet zo goed.
Zouden de meldingen iets met elkaar te maken kunnen hebben, of is dat toeval?

Auto is een 110 dci EDC Bose, 3 jaar oud en 150K op de klok
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2021, 13:00:01 door Cocoon »

Offline marcopaul

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 25
In noodloop dus. Vast simpel probleempje met kapotte sensor of een gescheurd slangetje van zo'n sensor die erop zit ivm emissie eisen.
Dacht dat Mégane III hierin uitblonk.
Ben benieuwd wat de dealer gaat vinden.

Offline mark29

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 3781
Als je enigzins een storing hebt in het inspuitsysteem krijg je altijd dat de cruisecontrol niet meer werkt, omdat het dan niet meer 100 procent betrouwbaar is.

Ja mogelijk turbodrukregelklepj e, of pijpje druk voor turbine verstopt, of vacuum t splitsing verstopt etc etc, net de paar dingen die kapot gaan bij de megane 3 inderdaad ook.

Offline Cocoon

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • Megane IV Estate, 110 dCi EDC Bose
Gisteren einde dag de auto al weer opgehaald.

natuurlijk gevraagd wat het kwaaltje was.
Baliemedewerker begon eerst over een kapotte turbodruk sensor maar bij check van de werkbon bleek het toch een versleten slangetje naar het uitlaatsysteem.
Op basis van zijn primaire reactie ga ik er vanuit dat problemen met de turbodruk sensor de meest gangbare oorzaak is voor dit probleem.

Maar bij mij dus een versleten slang en inderdaad dus een klein simpel dingetje dat alweer gefixt is.
!-!

Offline mark29

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 3781
Dus pijpje druk voor turbine, de autos zijn zo voorspelbaar en saai he.

Offline Cocoon

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • Megane IV Estate, 110 dCi EDC Bose
Voor de volledigheid, op de factuur staat:

1999           Drukvoeler leiding vervangen
8040           Cont. geleiding bedrading
0311           Cont. totaal rekeneenheden
R20 87 446  94R Leiding

Samen met de huurauto voor 1 dag een kostenpost van € 245,25 incl. BTW.

Offline Abdelitto

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 211
  • Geslacht: Man
Hoi,

Ja heb ik ook gehad. Zijn inderdaad die slangetjes van de Turbo. Daarna niet meer gehad. Dus lijkt een Megane kwaaltje te zijn dit want hoor en lees het wel vaker nu.

Offline Cocoon

  • Forumleden
  • *
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
  • Megane IV Estate, 110 dCi EDC Bose
Sinds de reparatie heb ik wel problemen met het vermogen.
Lijkt erop alsof de auto in de comfort stand nu veel minder vermogen heeft (bij lage toeren).
Duurt sindsdien ook langer alvorens de automaat reageert op het gaspedaal.

Iemand daar ook last van (gehad)?

 


SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal