Advertenties


hoe kleverige coating handgrepen verwijderen en hoe handgrepen te demonteren

Gestart door ronnieD, 20 juni 2021, 07:59:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronnieD

Ik vraag me af wat de beste manier is om de vieze kleverige coating te verwijderen van de deur handgrepen binnen in het interieur zonder ze te hoeven demonteren. Onder de coating zit mooi zwart plastic dat ik er stukken beter uit vindt zien.

Mocht het demonteren niet al te veel werk zijn doe ik dat liever . Weet iemand hoe dat moet?

larsdijkstra

Met bv thinner of aceton moet het lukken, wel een vies en tijdrovend karwei. Met heel fijn schuurpapier daarbij (korrel 800 of 1000 bv) is ook een optie. Beste is toch alles loshalen, en dan de losse deurgrepen kaal maken en spuiten. Zo heb ik dat gedaan bij mijn Laguna ll: plastic primer, daarna primer, dan mat zwart en als laatste matte blanke lak. Alles van Motip. De deurgrepen kon ik pas los schroeven toen ik de complete deurpanelen eraf had gehaald. Als je wil kan ik hier foto's plaatsen
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

i2paq

Wij hebben ze, onwetend als we waren, laten vervangen.

Dat was een duur grapje.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Ramon87

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22322.msg386497#msg386497

Ik ben daar eerder dit jaar mee bezig geweest in mijn Clio. Bij de Clio zit er ook een laagje verf / kleur op, dus ik heb het benaderd zonder te agressieve middelen te gebruiken.
Biologische stickerverwijderaar gebruikt en een warm sopje.  Met een plastic spateltje stukje bij beetje het laagje er af geschraapt. Het is inderdaad geduldig werkt. Helpt om zoveel mogelijk onderdelen te verwijderen (voor zover dat mogelijk is).
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev