Advertenties


Stilvallen bij warme motor

Gestart door Johnnie, 16 juni 2021, 20:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johnnie

Heb een probleem met mijn megane 1.6e
Na een half uur of 45 minuten rijden valt ie soms spontaan stil kan hem weer gelijk starten zelfs op de snelweg contact uit weer aan en koppeling op en weer gaan meestal 1 x soms 2x
Heb al gasklephuis schoongemaakt stappenmotor schoongemaakt en vernieuwd
Controle op scheurtjes in slangen het is alleen bij warme motor
Heb hem laten uitlezen maar daar kwam ook niets uit iemand nog een idee suggestie
Gr John
dit is soms ook een paar dagen weg en spontaan weer terug een paar dagen

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Johnnie

Kan dat ook bij weer gelijk starten zonder af te koelen

Jacques

Ik heb dit wel eens gehad bij een auto met een elektronisch geregelde gasklep. Ik weet niet of de genoemde Megane 1.6e zo werkt.

Johnnie

Zit wel een gasklep positiesensor op maar verder bediend met gaskabel

mark29

Die dingen hadden ook veel issues met de temperatuursensors, er zitten er 2 in, 1 voor de inspuitcomputer, de ander voor je dashboard.
Klachten waren ook niet starten, maar dat strookt niet met je verhaal.... dus verwacht dat niet, maar voor die kosten is het wel te proberen.

Ja bdp sensor, en tps sensor zou ik eerder nog verdenken.
Hoe is jouw accu? En de massakabel eraan? Geoxideerd, verweerd, als je er hard aantrekt breekt die niet af?
Vergeet niet dat het een oude auto is met vele gebreken die tegelijk komen vaak, met alle respect. Dus probeer altijd meerdere zaken te checken.

Johnnie

Accu is goed massa kabel is ook in orde ook bobines lijken in orde niet overslaan of dergelijke
Heb bdp sensor besteld en temperatuur sensor kijken of het daarmee beter wordt

Johnnie

Hopelijk heb ik het euvel gevonden de brandstofpomp alleen waarom bij warme motor is me een raadsel
Gisteren een aantal keren stilgevallen en weinig power meer accelereren alleen mogelijk bij heel langzaam aan pedaal intrappen
Vandaag gekeken en geluisterd hoor de brandstofpomp fluiten janken bij draaiende motor dus ga hier maar eens naar kijken en hopen dat het pr verholpen is

larsdijkstra

Ik denk dat je goed zit, succes
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Johnnie

Vandaag de brandstofpomp vervangen het fluiten /janken is nu weg 20 min gereden en geen probleem gehad morgen mee voor langere rit hopelijk is het probleem met stilvallen opgelost 🤞moet alleen nog de vlotter bijstellen geeft een kwart meer aan nu
Wordt vervolgd 😁👍

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Johnnie

Nee tank met de megane altijd 98 dat is e5

Johnnie

Vandaag flink wat km gereden de megane is niet stil gevallen en lijkt beter te reageren op het gas😁
Heb nu alleen nog een vervelende ttilling zal de motorsteun wel zijn die ook nog even fixen binnkort 🙄

Roadkill (Michiel)

👍We hebben hier wel een brandstof pomp kunnen vervangen waarschijnlijk door e10
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Johnnie

Ja is een probleem die E10
De E10 maakt meer kapot dan je denkt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev