Advertenties


Stotteren bij lage toerentallen

Gestart door Guido M, 13 juni 2021, 23:24:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guido M

Hallo, ik heb een megane 2, 1.6 BM/CM van 2005. Op gas en op benzine.
Sinds een maand wil die slecht starten. Natuurlijk starten op benzine en dan loopt die ca 800 toeren, 5 seconden lang, en valt dan uit! Kan dan gelijk weer starten, weer het zelfde. Stottert bij loslaten van het gas in zowel gas als benzine mode. Motor uitgelezen bij een eenmanszaak garage. Gaf verschillende storingen waaronder krukassensor en nokkenassensor. Eenmaal warm gedraaid loopt tie net nog stationair maar wil elk moment uitvallen. Met het gaspedaal spelen houd hem aan de praat. Wat heb ik al gedaan?
Nieuwe nokkenassensor ingezet,  gebruikte krukassensor ingezet(had ik nog liggen), penbobines gecontroleerd, nieuwe bougies, mapsensor vervangen, Klephuis schoongemaakt, klephuis vervangen, Lambdasensor vernieuwd, inlaattemp sensor vervangen en alle benzine injectors uitgebouwd en gecontroleerd met overdruk brake-cleaner, injectorcleaner bij de benzine gedaan.
Op snelheid en boven de 2000 rpm niet merkbaar dat tie bij lage toeren stotterend loopt. Er is geen motorstoringslampje en mijn OBD2 geeft geen storingen aan.
Ik ben een beetje ten einde raad. wat zou het nu nog kunnen zijn? Wie kan me helpen?
Groet, Guido

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev