Advertenties


Megane 1.5 Dci 2012 - Verstuiver Cilinder 3

Gestart door i2paq, 31 mei 2021, 14:02:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2paq

Mijn vrouw melde mij vrijdag dat zij de afgelopen week tot 3x toe de ESP, Steeksleutel lampjes en de melding "Motorschade" kreeg tijdens het rijden.

De auto stotterde even maar ging eigenlijk meteen weer normaal rijden als je het gas aanraakte.

Zelf heb ik deze melding zaterdag dus ook ervaren en de auto reed meteen weer "normaal" als je het gas aanraakte.

Onze All-round garage, die normaal al het onderhoud doet, adviseerde dit door de dealer te laten onderzoeken en dat is zojuist gedaan.

Uitslag: Problemen met de verstuiver op cilinder 3.

Nu denken zij dat het misschien ook de stekker kon zijn en deze hebben ze vaster gezet. Zelf hebben ze een rondje gereden maar de storing trad niet op. Ik had zelf ook geen storing vanuit huis naar de garage, zo'n 20Km.

We gaan dus de komende dagen afwachten  :x

Ik heb mijn vrouw alvast maar gezegd te gaan sparen  ;(
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark29


i2paq

Citaat van: mark29 op 31 mei 2021, 19:36:46
Dat ze een paar schoenen te koop zet  :D

Precies!

We gaan morgen naar Batavia stad, en ze mag niet mee  >:D

Ze hebben gisteren een / de stekker vervangen waarmee de verstuiver verbonden is. Hopelijk is dat een (goedkope) oplossing.
Hij zei dat als de verstuiver echt stuk zou zijn er niet meer gereden kon worden.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

Nu aan maand later is de storing niet meer opgetreden.

Lijkt er dus op dat de stekker van de Verstuiver 3 de boosdoener was.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

Te vroeg gejuicht.

Vandaag in noodloop en Controleer ESC.

ANWB er bij en Verstuiver 3 overleden  :cry:
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

remie

Als ik het zo hoor zou ik jouw verstuivers laten demonteren en op laten sturen naar een gerenommeerd verstuiver tester (Büschli bijvoorbeeld)
Zij testen alle verstuivers en als je daar dan meteen nieuwe verstuivers aanschaft dan hoef je de test niet te betalen. (in mijn geval dan)

Het is wel een prijzige ingreep maar laat jouw auto wel waarschijnlijk weer als nieuw lopen.

Sterkte er mee.

i2paq

We kunnen de auto geen dag missen en hebben dus 4 nieuwe verstuivers geplaatst.

Advies was wel om bij een ander tankstation te gaan tanken, diegene waar we nu tankten heeft wat "brakke" diesel.

Mijn Skoda Rapid diesel heeft het 5 jaar zonder problemen daar getankt maar misschien is de Megane wat gevoeliger, en heeft meer KM inmiddels.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

remie

Citaat van: i2paq op 23 juli 2021, 11:53:58
We kunnen de auto geen dag missen en hebben dus 4 nieuwe verstuivers geplaatst.

Advies was wel om bij een ander tankstation te gaan tanken, diegene waar we nu tankten heeft wat "brakke" diesel.

Mijn Skoda Rapid diesel heeft het 5 jaar zonder problemen daar getankt maar misschien is de Megane wat gevoeliger, en heeft meer KM inmiddels.

Het advies dat ik heb gekregen is om premium diesel te tanken. En zeker geen "normale" diesel van grijze pompen (Tinq, tango etc) die enkel aan de minimale brandstofkwaliteit voldoen.

Hoe loopt de auto nu? Heb je nog problemen ervaren?

i2paq

Citaat van: remie op 21 september 2021, 08:12:59
Het advies dat ik heb gekregen is om premium diesel te tanken. En zeker geen "normale" diesel van grijze pompen (Tinq, tango etc) die enkel aan de minimale brandstofkwaliteit voldoen.

Hoe loopt de auto nu? Heb je nog problemen ervaren?

De auto rijd nu beter als daarvoor, dus er was al een tijdje iets mis denk ik.
Verder geen problemen meer gehad.

Blijft een heerlijke auto!

Ik heb zelf jaren diesel getankt bij de pomp waar mijn vrouw ook tankt, zo'n 13 jaar denk ik, en nooit problemen gehad.
Nu tank ik er Euro95.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

remie

Citaat van: i2paq op 21 september 2021, 11:14:29
De auto rijd nu beter als daarvoor, dus er was al een tijdje iets mis denk ik.
Verder geen problemen meer gehad.

Blijft een heerlijke auto!

Ik heb zelf jaren diesel getankt bij de pomp waar mijn vrouw ook tankt, zo'n 13 jaar denk ik, en nooit problemen gehad.
Nu tank ik er Euro95.


E95 in een Diesel?  8)7

i2paq

Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev