Advertenties

remschijven wat zijn goede????????????

Gestart door ERIC L., 31 augustus 2005, 17:40:02

Vorige topic - Volgende topic

ERIC L.

hallo allemaal,

ik ben opzoek naar remschijven geperforeerde voor een 2.0l 16v voor voor en achter.

nu heb ik tarox schijven gezien zijn alleen prijzig zijn er nog andere goede schijven in omloop voor niet een schreeuwende prijs??????????????

en green stuff remblokken is dat wat?????????????????????????????

hoor het graag van jullie

bvd

Remco_B

Ik heb Brembo schijven en Ferodo DS2500 remblokken. Kosten ? 360 incl. montage, alleen voor, heb achter trommel.

Moet je Frank van MCC Sport eens vragen wat ie van Greenstuff vind  ;D

Heb er zelf geen ervaring mee.

ERIC L.

het schijnt dat green stuff minder remstof geeft klopt dat remco?????????

en ja tarox vind ik zelf aardig aan de prijs.

had een prijs voor 4 schijven en blokken schijven tarox en blokken van Ferodo koste ronde de 950 pleuries  ???
beetje prijzig zonder montage

Joost-cabrio

ik heb op mijn 2 l 16v
rondom:
ebc remschijven
en greenstuf remblokken

en ik moet toe geven ben super te vreden

ERIC L.

ForeverYoung

EBC schijven heb ik op de 19 gehad (gegroefd/geperforfeerd) met EBC Green Stuff blokjes.

en ik ben 1 van de vele die de schijven krom had.....  :-[  het kan zeer weinig hebben is mijn ervaring. remt wel geweldig, totdat de schijfjes krom gaan dus, en inderdaad minder remstof (je komt er nooit helemaal vanaf natuurlijk)

maar het grote voordeel is dus: EBC remstof hecht zich niet(minder makkelijk) aan je velgen, je wast het er zo weer vanaf.
'normaal' remstof wordt warm en gaat daardoor aankoeken op je velgen/wieldoppen en is dus zeer hardnekkig als je het weg wilt halen.

toen ik dat erop kreeg was het augustus 2004 en misschien heeft EBC de producten in de tijd verbeterd, dat weet ik niet, maar ik heb er een slechte ervaring aan overgehouden.

zal wel es een linkje posten naar een topic op het RTC forum waarin ik dit ook besproken heb, met wat ervaringen van anderen.

ForeverYoung

Citaat van: Remko de W. op  1 september 2005, 17:33:47
mischien kun je de brembo schijven combineren met de greenstuff blokken... ;)

heb het gelezen op de site van de rtc,
heb die ervaring zelf niet ermee,
mischien rem ik er niet zo hard mee... ;D

en daar ga je dus de mist in:

hard remmen moet kunnen, dat is 1 van de dingen waarvoor het gemaakt is.

ik ben teruggegaan naar het bedrijf waar ik destijds de EBC schijven en blokken gekocht heb, auto op de brug, wieltje eraf, en de conclusie na even kijken naar de remschijf was dat ik wel te hard zou hebben geremd........

als zou ik er het circuit mee zijn opgeweest dan zou dat nog geen probleem moeten zijn. want ze prijzen het aan voor sportief gebruik, nietwaar?

op zich heb ik op de M?gane geen sportremschijven nodig, want wat hier op zit is vele malen beter dan de schijven die op m'n 19 zaten (RT 1.8i, heeft zelfde schijven als 19 1.8i 16v)

mocht ik toch ooit wat veranderen aan het remsysteem van de M?gane dan worden het waarschijnlijk alleen betere remblokken op de standaard schijven, en misschien de remleidingen wat verbeteren ofzo.

denk dat EBC bij mij de deur niet meer inkomt, genoeg alternatieven. en dat er mensen zijn die slechte ervaringen hebben gehad met EBC is geen mening maar een feit.

ForeverYoung

Formel schijnt ook best goed te zijn. En vaak gelezen op RTC topics: Mintex blokjes.

ERIC L.

heeft nog iemand anders ervaring met ebc schijven want denk dat ik die toch ga aanschaffen anders want die zijn nog redelijk betaalbaar
O0

Kenny Mattheus

Ik had mij eerst een setje aangeschaft van Brembo, namelijk de Brembo max.
Resultaat om de +/- 7500 km nieuwe remblokken, pakken remstof en na 40 000 km remschijven op...
Kan wel een beetje aan men rijstijl liggen, maarja, je bent maar 1 maal jong  ;D
Nu heb ik er al 30 000 km de sparco remschijven met sparco remblokken opzitten, even veel remkracht als de brembo's, alleen zijn men blokken nog altijd niet versleten en men schijven nog zo goed als nieuw...
Ook veel minder remstof en nog niet zo duur.
Kijk maar even in de autostyle gids, hier staan ze ook in. :D

mvg,

Kenny.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Reinier Goorden

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev