Advertenties


Koppelingspedaal Mégane IV blijft soms beneden hangen

Gestart door marcopaul, 19 mei 2021, 07:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcopaul

Ik zelf rijd niet zo veel, maar mijn vrouw maakt dagelijks de nodige kilometers in de Mégane IV van 2017 ( 120.000 km ).
De laatste weken heeft ze soms te maken met een koppelingspedaal die even onderin blijft hangen en een slag maakt van ca. 2/3 cm.
Met de hand of met de voet is het pedaal dan wel weer omhoog te krijgen in de oorspronkelijke stand.
Verder als het eenmaal goed gaat koppelt ie prima en blijft ie goed in de toeren. Dus heb niet het gevoel dat het probleem in de koppelingsplaten/drukgroep zit.
Is dit een bekend probleem en wat zou de meest logische oorzaak kunnen zijn ?

Natuurlijk gaat de auto eerdaags naar de dealer, maar het lastige is natuurlijk dat het niet een continu/blijvend probleem is.
Net als naar de tandarts gaan met kiespijn en dan in de stoel liggende niet kunnen aanwijzen waar het probleem zit omdat de pijn even weg is.....

A110

Ik zou zo snel mogelijk even naar de dealer/garage gaan. Ik denk dat het hydraulische druklager lek is. Dit komt bij heel veel merken voor.
Als dit zo is dan kan het van het ene op het andere moment over zijn en het pedaal helemaal niks meer doen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Ja op de accumulater. Dat rondje potje als je die op je leiding hebt zitten.

marcopaul

Ik bel morgen de dealer voor een afspraak.
Zodra gefixed laat ik weten wat het precies was en wat de kosten zijn. Is geen lease-auto dus alles eigen rekening. Hoop dus dat mijn vakantiegeld gespaard blijft  !-!

marcopaul

De Mégane is naar de dealer geweest.
Op de factuur staat "eerste hulpcilinder vervangen" en als gebruikt materiaal "Hoofdcilinder koppeling".
Totaalbedrag. €278,00 incl. BTW.

Hopelijk is dat de oplossing geweest.
De vrouw mag hem testen de komende weken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev