Advertenties


Snelheidsmeter onbetrouwbaar

Gestart door Nicolaas, 7 mei 2021, 18:23:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicolaas

Hallo allemaal, de snelheidsmeter van mijn Megane cabrio 1.6e (Megane 1 fase 1 van januari 1998) blijft onbetrouwbaar ondanks vervanging van de snelheidssensor (geeft 60-120 km/u terwijl je ongeveer 50 rijd). Bij vervanging ook van de geoxideerde stekker naar de sensor blijkt dat de koperen kern van de gele en zwarte van de drie toevoerdraadjes zwart verbrand zijn. Mogelijk dat de beschadiging het gevolg is van de oxidatie van de stekker die tot een kortsluiting heeft geleid waardoor het snelheidssignaal ondeugdelijk doorkomt? Is het een oplossing om deze kabels radicaal te vervangen? Zo ja, dan is het de vraag waar die kabels vandaan komen/naar toe gaan? Daar deze draden in de kabelboom verdwijnen is het me niet mogelijk om dat in beeld te krijgen.
Kan iemand me helpen, eventueel ook met een schema van de elektrische verbindingen van deze kabels?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

mark29

In die zwarte box zitten een hoop stekkers, daar onder andere zit ook de doorvoer van de motor kabelboom naar binnen.
Heb je hier problemen, dan kan je dat ook te zien krijgen soms als in de vorm van snelheid die weg valt.

Die sensor gaat erg vaak kapot, en de stekker geoxideerd, is nooit goed.
Misschien is er een sluiting daardoor gekomen. Ik zou eens alles goed open gooien en schoonmaken en meten inderdaad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev