Advertenties


Ruitensproeier reservoir zit in de weg voor vervangen mist/knipper licht

Gestart door Teuntjess, 30 maart 2021, 11:56:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teuntjess

Hoi mede Megane 4 bezitters!

Afgelopen weekend wilde ik de mistlampen en knipperlichten aan de voorzijde vervangen door led exemplaren. Ik begon aan de linker kant en dit was zo gebeurd. Heel simpel.

Nu kwam ik bij de rechter kan en daar blijkt het reservoir van de ruitensproeier vloeistof te zitten.
Deze zit voor de aansluitingen van de lampen. Aangezien ik mezelf ken en het vaak kapot maak vraag ik hier eerst of dit reservoir er zo (makkelijk) af te halen is en zo ja, hoe dan?

Heb geen zin voor die 2 lampjes naar een monteur of iets te gaan namelijk.

Tell me please! ✌🏻

Abdelitto

Ik heb mijn knipperlichten en mistlampen vervangen paar jaar geleden, dat is gewoon te doen vanaf te onderkant van je voorbumper. Dus niet vanaf boven je motorkap.

Teuntjess

Citaat van: Abdelitto op 30 maart 2021, 20:33:29
Ik heb mijn knipperlichten en mistlampen vervangen paar jaar geleden, dat is gewoon te doen vanaf te onderkant van je voorbumper. Dus niet vanaf boven je motorkap.

Ja dat heb ik dus gedaan vanuit de onderkant maar daar zit dus het reservoir van de ruitensproeier.
Precies voor het kapje waar de lamp zit.

Hans 1982


Bart1980

Het bumperhoekje heb je met een 15 min los gemaakt.
Dan kun je er zo bij. !-!

Jeroen2016

Tsja.....dat was bij de Megane III perfect geregeld. De koplampunit zat op een rail gemonteerd. 1 schroef los maken en je trok de hele unit een stuk naar voren. Verkeerde bezuiniging op de IV  :)

Abdelitto

Ik hoefde niks weg te halen. Heb de knipperlichten en mistlampen binnen 5 min. vervangen. Ga je me nu zeggen dat het in Megane 4 verschillend zijn?

Remon1996

Kunnen de lampen gewoon worden vervangen door led? Of moet je daarvoor speciale adapters hebben? Ik zou ook graag over gaan naar led maar ik vind de volledige units wel wat te duur. Ik hoor verschillende verhalen over dat je storing kan krijgen als je van halogeen naar led gaat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev