Advertenties


Dood R-Link 2 systeem Megane 4 Estate Bose 2017

Gestart door wim1963, 19 november 2020, 22:29:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim1963

Vanmorgen naar werk gereden met een werkend R-Link 2 systeem.
Navigatie, radio etc. werkte.
Toen ik naar huis wilde gaan, startte ik de auto, maar het R-Link 2 systeem bleef dood.
Het venster bleef zwart en ook geen gekleurde binnenverlichting (deuren waren gesloten).
Een stukje gereden, maar er gebeurde niks. Het scherm bleef zwart.
Toen maar weer even gestopt, uit de auto, binnenverlichting en led verlichting gaan dan aan, deur dicht, auto afgesloten, auto geopend, starten, maar geen R-Link 2 systeem.

De 20A zekering voor radio, multimediascherm, multimedia-accessoires, schakelaar voor parkeerrem gechecked en is heel.

Resetten met de aan/uit knop 5 of 10 seconden inhouden kan niet, want het systeem is dood.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en heeft misschien hier een oplossing voor?

mark29

Voor nood proberen accupool eraf minuut of 10. En dan erop.

Dan kijken of ie het doet.
9 van 10 keer is het software updaten en de problemen zijn over.

Hans 1982

Je hebt toch nog gewoon garantie, voor je van alles probeert rij gewoon even bij de dealer langs.

wim1963

Ik heb de oplossing geprobeerd, om met het even loshalen van de accupool de boel te resetten, maar geen resultaat.
Het R-Link 2 systeem bleef dood.

Toch maar even langs de dealer gereden.
Na meer dan een uur ook daar geen resultaat, met de opmerking dat het systeem overleden was.

De Megane 4 is van maart 2017 en dus buiten de garantie, volgens de dealer en een nieuw systeem zou €1500.- gaan kosten.
Dit lijkt me toch niet moeten kunnen voor zo'n systeem, lijkt me toch wel een beetje snel.

Maandag gaat de dealer met Renault Nederland bellen wat ze kunnen doen, met coulance korting op een nieuw R-Link 2 systeem.

Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.

Toch wel vreemd dat zo iets essentieel, want via de R-Link regel je eigenlijk alles in je auto, al na 3.5 jaar de geest geeft.

mark29

Accu los was een van de eerste testen die ik deed, toen ik nog in de garage werkte. En dan hopen dat er leven in kwam.
Rlink systemen gaan vaker kapot dan je lief is, je kachel aanzetten via rlink, ontwasemen etc.
En dan werkt rlink niet meer. Kun je eigenlijk ook niet veilig auto rijden, daarom is erna weer het kachel bediening systeem afzonderlijk van de rlink terug gekomen.

wim1963

Vandaag een verlossend belletje van de dealer.

Het systeem wordt voor 100% vergoed, 90% door de dealer en 10% door Renault Nederland.
De dealer vond toch wel dat zoiets niet na 3.5 jaar kapot zou moeten gaan.

Nieuw systeem is besteld.

Gelukkig dat het goed is opgelost door de dealer, ik ben er blij mee!

Hans 1982



mark

Idd super netjes van de dealer. Die staan achter hun product. (Kan Renault nog wat van leren :x )

Abdelitto

Das wel zo netjes. Veel rare dingen mee gemaakt met de RLink maar niet helemaal dood. Mijne is nu al meer dan 4 jaar oud.

knight-rider

Bij mij ook, uitvallen en na een tijdje vanzelf terug heropstarten, dat gebeurt om de zoveel tijd nog eens.
Tegenwoordig wel veel minder dan vroeger.
Vooral heel irritant als je de gps op die moment aan het gebruiken was.

wim1963

Systeem werkt weer snel, was eerst toch wel anders.
Software versie is nu 9.0.34.616 en navigatie versie 9.12.178.756131 van May 7 2019.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev