Advertenties


thermostaat (huis)

Gestart door StanSan, 12 januari 2021, 21:20:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StanSan

Voor de 1.6 16v megane CC 2006

Ik moet thermostaat vervangen, maar nou was ik aan het zoeken op het WWW en ik vind verschillende uitvoeringen.
De losse thermostaat zoals ik ze ken van vroegah (het ronde bimetaal ding) of een compleet huis  en dan ook nog 84gr open 89gr en 91 gr openen..
Moet je persee het hele huis vervangen of kan de eigenlijke ronde thermostaat er uit?
EN waarom zou ik 1 kiezen van 84 graden?

Ik zat zelf aan 91 te denken omdat ik bijna altijd dakloos rijd (ook nu in de winter) en dan is de kachel lekker heet.
Ik had de obd module erop vandaag en omdat de oude thermostaat constant open staat wordt ie niet warmer dan 79 to 80 gr. dat is te merken ook want de kachel wordt niet heel heet :-)

WElke hoort erop? en kan ik beter heel huis vervangen of alleen de thermostaat zelf?

edit: op bv autodoc staan ze vanaf 13 euro compleet tot 80 euro.. wat is het verschil?

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/oem/8200561434?maker%5B0%5D=93

Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

mark29

Ridex en maxgear is het net niet, meerdere keren ondervonden.
Autodoc veel besteld daar, maar vaak selecteer je een merk, en duwen ze iets anders in de doos, en dan dus vaak ridex. Dat gebeurt dan als je een merk selecteert die dezelfde prijs heeft als de ridex van hun.
Remblokken die alleen maar piepen, pakkingen die snel weer lek zijn etc. Dus beter valeo of meyle pakken, etc.

Nou thermostaat open bij 91 graden is leuk, maar liever al iets eerder eigenlijk, ter bescherming van de motor tegen te warm worden.
Daarnaast heb je airco in de auto, die kan je ook gewoon op warm zetten. Airco is echt niet alleen voor de tropische dagen zoals velen blijven denken.

Die thermostaat zit gegoten in die plastic dingen, maar vergelijk goed met wat je nu hebt, er zijn verschillende varianten met die ook wel weer los kunnen, en er zijn met verschillende sensoren namelijk.
Ik moest destijds altijd het originele nummer doorgeven bij magazijn voor het bestellen.

StanSan

ok dank je hier kan ik wat mee
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev