Advertenties


CLIP v200

Gestart door remie, 10 januari 2021, 20:22:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remie

Goedenavond,

Ik heb via via vernomen dat renault monteurs zeggen dat CLIP v200 een slechte versie is.
Kan iemand dat bevestigen? Ik heb het advies gekregen om v198 te installeren.
Nu is v202 ook inmiddels beschikbaar, is dit ook een betrouwbare versie?

Graag hoor ik van iemand;-)

Alvast bedankt

MadBull

Ik merk steeds meer en meer dat de kennis wat aan het "verdampen" is,
hier op het forum. Vooral de wat jongere auto's met veel techniek aan boord,
schijnen moeilijk te behandelen zijn...
Een simpele vraag over een gloeibougie kan bijvoorbeeld ook niet meer beantwoord
worden. En als je Renault je met de kou weer in de steek laat, wordt er gekscherend
over gedaan.
Misschien dat iemand mij het in een ander licht kan laten zien?

mark29

Ik begrijp jouw stelling eigenlijk niet helemaal.
Maar wat ik wel begrijp is dat er op dit forum best wat hobbyisten zitten die wel wat kennis hebben. Maar heel specifiek, niet echt.
Het is hier niet zoals of sommige fora dat mensen druk zijn met motoren opbouwen, en motoren veranderen, turbo build terwijl het af fabriek niet met turbo is etc.
Er zijn een paar mensen actief hier die direct uit de garage komen. Wij bij je dus direct de juiste informatie in een antwoord kan krijgen.
Waar ik onder val laat ik buiten beschouwing  l-

Owja die clipversie, klopt voor een oudere auto kan je beter een oude clip versie hebben, zeg maar tot 155 ofzo.
Met elke update was er wel iets, dan was die auto weer niet goed uit te lezen, en de andere versie vice versa. We hadden altijd zowiezo 3 clips in de werkplaats staan dus stonden altijd te switchen.
Waaronder 1 met hele oude software, afgekoppeld van internet zodat die niet per ongeluk te updaten was, voor de oude autos.

Of specifiek versie 200 echt drama is, geen idee, ik ben niet meer in een garage geweest sinds voorjaar 2020.

MadBull

Ik bedoelde ermee te zeggen dat de meest simpele vragen niet of nauwelijks beantwoord
worden tegenwoordig. Jij bent de enige met kennis welke je ook wilt delen lijkt het wel mark29.
Het forum lijkt een beetje inactief te gaan worden. That's all.

mark29

Dank je, maar er zijn er meer actief hier.
Ik ben ook niet altijd actief, heb ook een leven en een gezondheid die wat pendelt, dus dan staat het forum niet voorop.

Nikk

Dit forum is al jaren redelijk rustig. Je maakt op het Renault forum meer kans op antwoorden.  Ik vertaal het maar positief, weinig problemen met de Megane's  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Alle forums zijn veel rustiger, lijkt er op dat Facebook de doodsteek is voor forums. Twingoclub is bijvoorbeeld oog enkel op fb te vinden. Wel weer jammer als je net als ik echt een pesthekel aan fb hebt....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

MadBull

Ok, duidelijk verhaal. Sorry voor het kapen van je topic @remie.

mark29

Ik ben al jaaaaren actief geweest op een honda forum, tot facebook, toen liep het goed leeg. Aangemeld in 2001 of 2002 zoiets, toen werd het vernieuwd en staan alle datums op vanaf 2003, maar werkelijk langer dus. Maar nu is er bijna geen acitiviteit meer.
Mensen posten op facebook, maar als je goede informatie terug wilt vinden, is facebook een waardeloos medium.
Op een forum kan je terug vinden in discussies over hoe een obd2 auto om te bouwen naar obd1, wat heb je nodig voor programmeren, welke onderdelen passen waarop etc, er is zoveel mogelijk met een honda, renault heeft dat veel minder.
Maar de groep mensen die hier op dit megane forum zijn, zijn ook vrijwel niet met dat soort dingen bezig eigenlijk om eigen creatieve motorische builds te maken. Meer doelgroep gebruikers van autos, dan de makers van de auto zeg maar, als ik dit zo juist verwoord.

Nietemin blijf ik dit een leuk forum vinden waar ik meerdere keren per dag op inlog en graag op de technische topics reageer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev