Advertenties


Re: RX4 Electrische benzine pomp

Gestart door Babak, 26 november 2020, 12:51:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste leden,

Zoals jullie allemaal weten kan je op 3 manieren zien of je (genoeg)benzine in je auto hebt(naast zelf gaan tanken natuurlijk ha ha ha).
1) Benzine meter op het dashboard.
2) Via de onboard computer.
3) Waarschuwing lampje.
In mijn geval, brandt het lampje veel eerder dan op de meter wordt aangegeven!!!!
Ik gooi de bak vol en de onboard computer geeft aan dat ik nog MAAR 120 +/- kilometer mee kan rijden!!!!!
Ik heb naar mijn weten alles aan gedaan(bv. benzine filter vervangen of de kabels gemeten enz.), maar zonder resultaat.
Ik dacht dat het misschien aan de benzine pomp in het tank ligt, dus mijn vraag is of ik daar goed aan doe om het hele elektrische opvoerpomp in het tank vervang????
Kan het probleem daar aan liggen?
Weet iemand een andere manier dat het probleem kan oplossen?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie tijd _o_

mark29

In de tank zit een opvoerpomp met vlotter, die geeft inderdaad het signaal door naar jouw dashboard.
Of hier in het probleem in zit, ja kan goed, maar ik ben er niet zeker van.
Kan het kwaad om hem te vervangen, nee dan weet je in ieder geval dat je de komende 10 jaar niet met een kapotte brandstofpomp staat. Niet geschoten is altijd mis.

Let op met monteren en demonteren, doe dat altijd met een zo leeg mogelijke tank, zo ver ze mijn altijd geleerd hebben, als je de vlotter /pomp bovenop demonteert zou de tank in theorie kunnen vervormen namelijk door het gewicht, als de tank vol zit.

Daarbij werkt een bijna lege tank veel makkelijker, doe dit klusje bij voorkeur buiten, niet in de garage, het stinkt erg, stel ik zou dat hier thuis in de garage doen, stinkt het bij mij nog uren na, maar bij de buren ook meteen, en die vinden dat niet tof.

Met los halen, kijk goed hoe die nu zit, welke kant steekt de stekkeraansluiting op etc, er markeer het, voor je de ring demonteerd eromheen goed schoonmaken, niet dat er zand de tank in kiepert.
Owja de positie, als goed is staan er pijltjes op de tank ook voor hoe te monteren in de goede kant op, maar zelf markeren vond ik altijd gemakkelijker.
Er is een speciale beugel voor om die ring los te draaien, maar een hele grote tang doet de truuk ook wel.
Let op hoe de afdichting rubber zit, dat was altijd waar ik vaak op zat te vloeken, die viel dan weer opzij, of tordeerde etc.
Met monteren, liefst met 2 mensen. 1 persoon druk de nieuwe pomp aan op die afdichtring, en de 2e persoon draait dan de ring aan, probeer je dit in je eentje te doen, krijg je vaak dat je de ring aandraait en dan de pomp mee gaat draaien, en die afdichting dus ook etc.

Nu komen de mondkapjes eindelijk van pas.

mark29

Pak dan wel zo complete pomp, dus met vlotter erbij.
Sommige doen alleen het pompje vervangen zonder vlotter etc erbij, maar dan blijft je het probleem houden, als het probleem hierin zit he.



Zo een dus.

Babak

Beste Mark29,

Bedankt voor het uitgebreide uitleg en advies.

_o__o_

mark29

Graag gedaan.
Nu hopen dat het probleem word opgelost.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev