Advertenties


Versnellingbak oververhit

Gestart door knight-rider, 10 november 2020, 22:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Vorige week kreeg ik bij het wat sneller optrekken opeens de boodschap "versnellingsbak oververhit", ik had op die moment ook even totaal geen kracht meer, waarschijnlijk de versnellingsbak die ontkoppelde?

Jaren terug, in het eerste jaar dat ik de auto had, heb ik dat ook eens gehad, maar was toen wel terwijl ik in de "sportstand" stond terwijl ik het nu had in "comfort". Is toen maar 1 keer gebeurd en, heb dat toen bij het eerste onderhoud gemelden verder nooit nog iets van gemerkt.

Zijn er nog mensen die hier al eens last van gehad hebben? En indien ja, wat is er toen aan gedaan?

mark29

Ik gok dat daar een software update voor was.
Al even geleden voor mij.
Even een dealer contacten.

knight-rider

Blijkbaar was er hier al een topic over http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21953.0
En ik heb ook dit nog gevonden https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP170199

Maar dat is allemaal van 2017 en heb dit probleem de eerste keer gemeld begin 2018 bij mijn eerste onderhoud, dus zouden de aangehaalde oplossingen toen toegepast moeten geweest zijn. Aangezien ik sindsdien, tot nu het probleem ook niet meer gehad heb.
De vraag is dus, waarom het probleem nu plots terug is?

mark29

Ik zie een eigen reactie terug. Blijkbaar was er dus een update.
Ja goeie vraag, ik zou het weer aangeven en mogelijk is het weer een software issue, misschien een defect, zonder diagnose ga je het niet te weten komen.
Ik heb geen toegang meer tot die info etc ivm wisseling baan.

knight-rider

Normaal gezien zou ik snel eens binnen springen in de garage om dat te melden en te vragen wat ik moet doen, maar met heel dat coronagedoe tegenwoordig is dat niet zo simpel.
Binnenkort moet ik toch zien voor een afspraak voor een keuring check-up en jaarlijks onderhoud, dus ik hoop dat het niet te veel kwaad kan om wat te wachten tot dan.

En aangezien je ook niet in de garage mag wachten misschien eens zien of ik een testrit kan versieren als ze iets hebben staan wat de moeite is.

Abdelitto

Je bedoeld zeker met de EDC? ik weet niet eens of bij handgeschakeld bak dat kan.

Ik heb het in de eerste 2 jaren vaker gehad. Maar na paar updates heb ik het niet meer gehad. Ik moet zeggen ik kreeg het toen bij parkeren altijd, vooral krap parkeren. Dan ga je elke keer met je schakelbak naar voren en achteren. Laatste 2 jaar nu geen enkel meer gehad.

knight-rider

Inderdaad met de EDC.
Ik heb het het eerste jaar dat ik de auto had een paar keer voorgehad, maar dan na het eerste onderhoud toen ik het probleem vermeld had niks meer van ondervonden, tot nu dus.
Bij mij is het wel iedere keer op hogere snelheid, wanneer hij naar de hoogste (7de) versnelling schakelt dat het probleem zich voordoet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev