Advertenties


ODB2 kastje en Airbag storings melding, (opgelost)

Gestart door StanSan, 6 november 2020, 14:24:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StanSan

Hallo,

Nadat de Megane Cabrio 1 PH2 afgelopen weekend in de kont genomen is door een onverlaat, heb ik mezelf een Megane2CC 1.6 16v Tech Line cadeau gedaan, om het verdriet te verzachten.
Echter deze heeft een airbag storings melding en de Cruise Control bediening op het stuur werkt niet.
Ik had al gelezen dat dit heel waarschijnlijk de stuurkolom combischakelaar is die vervangen moet worden, maar wil m voor de zekerheid eerst uitlezen.
Nu zag ik dit apparaatje op internet, en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of deze werkt met Renault.
Ik had begrepen op dit forum dat Renault nogal specifiek is wat betreft ODB2 scanners.

https://www.bol.com/nl/p/elm327-auto-scanner-obd2-can-bus-adapter-bluetooth-function/9200000090075956/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DX6VHCyN0WOUll1Cv%40g8pDgAAAKc%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D9%26itm_id%3D9200000090075956&bltgh=tUO2Rid-QzMhTyCDErZOGQ.1_8_9.18.ProductImage#product_specifications
Laat maar horen of het wat is. Of iemand in de buurt van Lelystad die al een kastje heeft?
Groetjes,
Stan
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

Mojo

Hoi StanSan,

Das toevallig! heb ook afgelopen weekend een zelfde cabrio gekocht! Zonder bijdehand te doen, heb je de schakelaar wel omgezet, links van je stuur? m.a.w. Brandt er op je indicatie display een groen lampje met "tellerringetje" ? Airbag storing is naar mijn eigen ervaring (vaak) de stekker onder de bestuurdersstoel; bijrijdersstoel is natuurlijk ook mogelijk..

Verder succes met je nieuwe kar!!!!

Groet'nnnnn



Felix

#2
Check mijn handleiding die ik geschreven anders even.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22568.0

Ik denk dat die adapter prima is, maar wel beetje duur. Kan ook wel voor de helft.

Grote kans dat de sleepring in de stuurkolom kapot is. Losse sleepringen zijn te vinden op Aliexpress. Anders moet je de hele schakelaar unit vervangen (wel makkelijker).
Wat ook nog een mogelijkheid is is dat de stekker onder de bestuurdersstoel geen goed contact meer maakt waardoor de stoelairbag een storing geeft. Typische Megane II kwaal helaas.

StanSan

Hey Mojo, jij ook veel plezier met je Megane 2. Ja de schakelaar links bij je knie kan ik omzetten en dan zie ik ook een oranje of een groen lampje verschijnen dus dat werkt. Andere vraag, die deuren zijn HUGE, en die van mij zwaaien helemaal open tot 90 Gr. Hoort daar niet zo,n armpje tussen te zitten die m halverwege op vangt en hoe heet zoiets?
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

StanSan

Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

mark29

Als ik na een klus een klant zijn megane 2 cc moest wassen, was ik altijd als de dood dat ik de deur te ver open zou gooien tegen tegen de muren. Die wasbox was niet heel breed, maar breed zat voor normale autos.
Die cc heeft absurde uitstekende deuren idd. Der hoort een vanger te zitten, maar alsnog gaan ze erg ver open.

mark29


StanSan

als dat de naam is ja. zal eens kijken of ik die ergens kan bestellen, want bij mij zit het er niet op
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

StanSan

hmm bij nader inzien. het zit er niet op als een soort armpje wat de deur i. gaat zoals bij de meeste outo,s. ik zie wel een soort gesloten boxje in een kwart cirkel vorm op het onderste scharnier zitten. is dit het soms? en kunnen die slijten, geen idee hoe het zou moeten werken als het dat al is.

Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

mark29

En die box is gespoten in kleur. Die zijn stukken duurder dan normale ja.

StanSan

ter info, de stuurkolom combischakelaars vervangen voor 1 uit een hatchback. Airbag storingsmelding is weg. Cruise control doet het ook deels. plus doet het min gaat ie ook omhoog. de 0 gaat ie lager en de R doet niks. het is beter dan niks , maar nu nog uitzoeken waarom ie de bepaalde toetsen niet herkent.

Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

Felix

Gek van die knopjes, klinkt bijna alsof de schakalaars zijn omgewisseld.  8)7

StanSan

ja maar dat kan niet, stekkertjes kunnen maar op 1 manier erin.

Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

i2paq

Citaat van: StanSan op  7 november 2020, 17:31:34
ja maar dat kan niet, stekkertjes kunnen maar op 1 manier erin.

Draadjes op oude stekkertje vergeleken met die op nieuwe?  Misschien een andere config?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

StanSan

#14
Ik heb t opgelost door de achterkant, waar het sleepcontact en lint zit, van de nieuwe uit de hatchback eraf te halen en op mijn oude combischakelaar te zetten,
CC werkt nu eigenlijk alles behalve de timer van de wiswas.  Ruitenwqissers doen t, alleen op interval stand maar 1 keer. En dat is vreemd want het is de originele hendel.

Hmm nu een paar dagen later weer die airbag melding.. Maar de Cruise control doet het nog wel...
Wat kan dit nu weer zijn?
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev