Advertenties


Megane 1.4tce inhoud/stottert bij het optrekken als de motor koud is

Gestart door YNYC, 5 oktober 2020, 21:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YNYC

Hallo allemaal,


Sinds een maand ben ik een trots eigenaar van een Megane 1.4 tce uit 2012 met 157000km op de teller, :thumb:

Nu merk ik dat de auto inhoud/stottert bij het optrekken als de motor koud is de 1st 5min of na een 1km of 2km, rijdt de Megane weer normaal. :(

zodra de Megane warm wordt rijdt ie lekker flot weer, verder een week geleden vers olie k&n sportfilter en bougies vervangen.

Ik ging via internet zoeken wat zou de oorzaak is, kwam ik achter dat dat een bekende probleem is!!! en dat chiptuning een oplossing zou zijn!!!

Heeft iemand  hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

mark29

Hij zou zonder stotteren moeten rijden. Dus eerst de klachten verhelpen, dan pas gaan chippen.
Een wielrenner met 2 kapotte knieen op de doping zetten schiet ook niet op, eerst zorgen dat die knieen geen probleem zijn, begrijp je.

De kettingen rekken op, de koppakkingen blazen eruit, scheurtjes in het blok, beetje de euvels van de 1.4tce.
Ik ben er geen fan van.

YNYC

bedankt voor je reactie.

wat ik nu weet
auto geeft geen melding, motorblock is droog dus geen olie lekkage en koelvloeistof is ook op peil
megane loopt stationair regelmatig en ik hoor geen raar geluiden


miss moet ik de megane laten uitlezen, verder vind ik het echt een mooi auto met alle opties en genoeg ruimte 

het schijt een bekend probleem dus ik hoop dat iemand ervaring hiermee

Alvast bedankt

mark29

Als je hem laat uitlezen, laat hem dan uitlezen door een renault monteur, niet een universele. Die zien veel minder met hun data.
En dit zijn toch wel specifieke klachten.
Diagnose kost geld, maar een goede diagnose, bespaart veel meer geld.

A110

Ik had dit ook bij mijn Megane. En dit was inderdaad een bekend probleem. Er is ook een service mededeling over bij Renault.
Ik kan hem niet meer vinden in mijn computer, maar het had te maken met milieu-eisen tijdens de koude start.

Ik heb er mee leren leven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev