Advertenties


Werkplaatshandboek Mégane II Coupé-Cabriolet

Gestart door advanbuel, 17 september 2020, 17:44:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advanbuel

Ik ben helemaal nieuw in deze groep. Sinds een maand ben ik nu in het bezit van een Renault Mégane II Coupé-Cabriolet. Heerlijk.  ;)

Ik ben op zoek naar een goed werkplaatshandboek, zodat ik ook kan sleutelen aan mijn Mégane.

Op dit moment heb ik drie uitdagingen:

1)
Er ontstaat regelmatig een zeer hinderlijk fluitend geluid, dat weggaat wanneer ik gas geef en de motor belast (het vacuüm wordt dan minder). Wanneer de motor slechts licht belast wordt (bij het rijden op secundaire wegen en in de stad) of bij het stationair draaien, is het fluitend geluid het meest hinderlijk (het meest luid). Soms maakt de motor dit geluid helemaal niet.

Vraag 1) Heeft hier iemand al eerder ervaring mee? Wie kan mij vertellen hoe ik kan ontdekken waardoor dit geluid wordt veroorzaakt?

2)
Als ik de auto start, komt er een herhalend klikkend geluid uit het dashboard, dat na enkele tellen weer ophoudt. Kennelijk heeft het iets met de kleppen van  de luchttoevoer te maken. Wanneer ik de ventilatie op recirculatie zet of die weer van recirculatie afhaal, ontstaat namelijk hetzelfde geluid.

Vraag 2) Wie kan mij helpen aan een goed werkplaatshandboek, zodat ik de plaats kan bereiken waar deze kleppen zitten en iets kan doen om het hinderlijke geluid te verhelpen (smeren?)

3)
Ik heb rood leren bekleding in de auto en de het leer van de bestuurdersstoel is gescheurd.

Vraag 3) Wie kent een goed adres om dit te laten repareren of een adres om aan een stukje leer van de juiste kleur te komen?

Met vriendelijke groet,
Ad van Buel

ad@oxfordtraining. nl
06-18946150

henkwijers@hotmail.com

Geachte  heer  van  Buel,

Ik  heb  hetzelfde probleem toen met  mijn   megane2 cc.  met  rodebekleding.

Heb op  marktplaats  toen  een lapje rood  leder   gekocht  ongeveer   30 x  30cm.
exact  zelfde  kleurd   ik dacht  ral  3005  ??
zou  U  namoeten kijken  op  een Ral  kaart  of  bij  een  bouwmarkt  bij verfproducten  kijkenvoor  kleur.

Kosten waren  toen   euro    6-
Succes  Henk

Nikk


2)Als ik de auto start, komt er een herhalend klikkend geluid uit het dashboard, dat na enkele tellen weer ophoudt. Kennelijk heeft het iets met de kleppen van  de luchttoevoer te maken. Wanneer ik de ventilatie op recirculatie zet of die weer van recirculatie afhaal, ontstaat namelijk hetzelfde geluid.

Die ken ik uit mijn Megane I. Doet ie al jaren.  Schijnt geen kwaad te kunnen. Reparatie geloof ik een aardige klus.

Werkplaatshandboek vind je waarschijnlijk na wat gegoogle wel.

Veel plezier met de cabrio! ( mijn vrouw rijdt er ook eentje )
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Citaat van: Nikk op 17 september 2020, 18:45:24
2)Als ik de auto start, komt er een herhalend klikkend geluid uit het dashboard, dat na enkele tellen weer ophoudt. Kennelijk heeft het iets met de kleppen van  de luchttoevoer te maken. Wanneer ik de ventilatie op recirculatie zet of die weer van recirculatie afhaal, ontstaat namelijk hetzelfde geluid.

Die ken ik uit mijn Megane I. Doet ie al jaren.  Schijnt geen kwaad te kunnen. Reparatie geloof ik een aardige klus.

Werkplaatshandboek vind je waarschijnlijk na wat gegoogle wel.

Veel plezier met de cabrio! ( mijn vrouw rijdt er ook eentje )
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

advanbuel

Hallo Henk en Nikk,

Dank jullie wel  voor de snelle reacties. Ik zal alvast met deze informatie aan de slag gaan.  ;)

Ad

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev