Advertenties


Werkplaatshandboek Mégane II Coupé-Cabriolet

Gestart door advanbuel, 17 september 2020, 17:44:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advanbuel

Ik ben helemaal nieuw in deze groep. Sinds een maand ben ik nu in het bezit van een Renault Mégane II Coupé-Cabriolet. Heerlijk.  ;)

Ik ben op zoek naar een goed werkplaatshandboek, zodat ik ook kan sleutelen aan mijn Mégane.

Op dit moment heb ik drie uitdagingen:

1)
Er ontstaat regelmatig een zeer hinderlijk fluitend geluid, dat weggaat wanneer ik gas geef en de motor belast (het vacuüm wordt dan minder). Wanneer de motor slechts licht belast wordt (bij het rijden op secundaire wegen en in de stad) of bij het stationair draaien, is het fluitend geluid het meest hinderlijk (het meest luid). Soms maakt de motor dit geluid helemaal niet.

Vraag 1) Heeft hier iemand al eerder ervaring mee? Wie kan mij vertellen hoe ik kan ontdekken waardoor dit geluid wordt veroorzaakt?

2)
Als ik de auto start, komt er een herhalend klikkend geluid uit het dashboard, dat na enkele tellen weer ophoudt. Kennelijk heeft het iets met de kleppen van  de luchttoevoer te maken. Wanneer ik de ventilatie op recirculatie zet of die weer van recirculatie afhaal, ontstaat namelijk hetzelfde geluid.

Vraag 2) Wie kan mij helpen aan een goed werkplaatshandboek, zodat ik de plaats kan bereiken waar deze kleppen zitten en iets kan doen om het hinderlijke geluid te verhelpen (smeren?)

3)
Ik heb rood leren bekleding in de auto en de het leer van de bestuurdersstoel is gescheurd.

Vraag 3) Wie kent een goed adres om dit te laten repareren of een adres om aan een stukje leer van de juiste kleur te komen?

Met vriendelijke groet,
Ad van Buel

ad@oxfordtraining. nl
06-18946150

henkwijers@hotmail.com

Geachte  heer  van  Buel,

Ik  heb  hetzelfde probleem toen met  mijn   megane2 cc.  met  rodebekleding.

Heb op  marktplaats  toen  een lapje rood  leder   gekocht  ongeveer   30 x  30cm.