Advertenties


airco troubles

Gestart door ronnieD, 15 september 2020, 20:34:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronnieD

airco deed het niet meer en ik heb hem laten testen met stikstof en het systeem lekte niet. daarna is het afgevuld met gas (incl traceer vloeistof) en airco werkte weer perfect maar na een week deed de airco het niet meer.
Heb met een uv lampje gekeken voor lekkage en zag dat een onderdeel onder de dynamo helemaal groen fluoriserend kleurde. Volgens mij is dit de compressor, klopt dit en betekent dit dat ik die nu dus moet laten vervangen ?
auto is een megane cc 2006

Bart1980

Daar zit idd je aircopomp. Raar dat ze dat niet gezien hebben met het afpersen ervoor.... Het kan een pakking zijn die lek is, dan is het bij de aansluiting van de slang op de compressor wat groen. En anders naar de sloop voor een 2e hands aircopomp.

ronnieD

#2
Citaat van: Bart1980 op 15 september 2020, 20:44:32
Daar zit idd je aircopomp. Raar dat ze dat niet gezien hebben met het afpersen ervoor.... Het kan een pakking zijn die lek is, dan is het bij de aansluiting van de slang op de compressor wat groen. En anders naar de sloop voor een 2e hands aircopomp.
daarvoor zat er geen traceervloeistof bij het gas dus ze konden niks zien.
Het is echt de hele compressor die groen is, niet alleen een plekje
Compressor werkt verder goed maar er zit dus een lek ergens

Bart1980

Normaal gesproken zetten ze het aircosysteem onder druk met stikstof en laten ze hem op een bepaalde druk staan voor een tijdje. Een soort druktest, loopt de drukmeter af= lekkage.

Als ik het zo lees, dan kun je beter op zoek gaan naar een andere aircopomp.

ronnieD

Citaat van: Bart1980 op 15 september 2020, 21:31:46
Normaal gesproken zetten ze het aircosysteem onder druk met stikstof en laten ze hem op een bepaalde druk staan voor een tijdje. Een soort druktest, loopt de drukmeter af= lekkage.

Als ik het zo lees, dan kun je beter op zoek gaan naar een andere aircopomp.
klopt, ze hadden dat ook gedaan en een minuut of 8 laten staan en de druk liep niet terug

Bart1980

Andere pomp erop en gaan! Let op dat je het systeem alsnog leeghaalt voor zover het gaat, voordat je de compressor vervangt.

mark

Ik laat een airco systeem als het kan een uurtje op druk staan. En minimaal een half uur. 8 minuutjes is ook wel heel kort.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev