Advertenties


2e keer dat de raamlijst eraf knalt op snelweg

Gestart door Lautie, 28 juli 2020, 13:07:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lautie

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Ik rijd een Megane Carbio 2.0 16v uit  2006. vorig jaar in  mei reed ik op de snelweg (toen nog 120) en ineens een harde knal. Mijn hart zat in mijn keel. Op dat moment reed ik net langs een vrachtwagen en ik dacht daar schiet zo'n spanband van los tegen mijn auto. Maar niks is minder waar, de sierstrip/ deurlijst die langs de vooruit loopt, is er vanaf geknald. Gelukkig bleef ik verder rustig en ben ik op de vluchtstrook gaan staan. Man man wat een schrik zeg. Helaas geen gereedschap bij  dus de strip niet los kunnen schroeven (1 schroefje) dus eraf gewrikt. toen maar weer rustig verder met dochterlief richting eindbestemming. lang verhaal kort: contact gezocht met Renault Nederland en die vertellen me doodleuk dat de kit onder de strip niet machinaal is aangebracht, dus sorry mevrouw. Strip gehaald op de sloop door Renault garage laten spuiten en we rijden weer compleet rond. tot afgelopen zondag. Want toen knalde diezelfde strip, maar dan aan de andere kant eraf. Ditmaal reed ik met open dak en was de knal nog harder en de strip flink gedeukt van tegen de achterraam knallen.  Weer naar Renault gemaild en kreeg dezelfde persoon aan de telefoon. weer hetzelfde riedeltje, foto's opsturen en wachten. Hem gekscherend gevraagd wanneer er een ander onderdeel van de auto afknalt. Jullie begrijpen ik was niet amused. Of ik ook een foto van de voorruit wilde sturen, want mss is de ruit er weleens vervangen en ja....
bla bla bla. Ik ben dan wel een vrouw en mss niet super technisch, maar ik weet dat deze strip bevestigd is met kit aan een kunststof strip die op zijn beurt weer op de deurstijl/carosserie zit geschoven, dus als deze strip eraf zou moeten ivm vervangen van de raam. dan hoeft de lijst niet van de kunststof strip af, maar 1 schroefje los te draaien en de strip eraf te klikken. De kit die nog over is tussen de 2 onderdelen is compleet uitgedroogd en daardoor is wrs alles losgelaten. De kit is naar mijn mening, wel degelijk machinaal aangebracht, want als we de foto's vergelijken van beide losgeraakte strips zijn deze allebei op exact dezelfde manier gekit. Zelfde manier, zelfde plaats, zelfde kronkel etc. een knappe monteur die zo synchroon kan kitten.
Wie heeft weleens van die euvel gehoord of heeft het zelf meegemaakt? Ik zou dat graag weten, omdat ik het idee heb dat ik totaal niet serieus wordt genomen door Renault. Ik rij met liefde en veel plezier in mijn Meggie (ja die van mij heeft een naam), maar het vertrouwen is nu wel wat minder.
Dus mannen en misschien ook vrouwen op dit forum, ik hoor graag van jullie.
Groejtes

i2paq

Mijn vrouw heeft precies het zelfde meegemaakt, met de zelfde stijlen.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

emprovoost

Heb het zelfde gehad maar dan met 245 km /h
lijst was niet meer te vinden .
nieuwe lijst met drukknopen gehaald maar deze ook vast laten kitten bij de ruitboer.
het geinige is dat als de voorruit vervangen zou moeten worden je ook de 2 lijsten moet vervangen maar losspringen doen ze niet meer

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev