Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 57

Gestart door Tedo, 28 juni 2020, 13:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon87

@Felix: Wat ik tot nu toe gevonden heb is de Stabilisatorstang van de Mégane al een erg dikke. 25 mm, zonder de poedercoating. Ik kwam vaak van andere auto's wat tegen dat varieert van 19 tot 21mm. Ook binnen de vriendengroep met allemaal sport auto's, heeft niemand zo'n dikke stang.

Inmiddels al wat kilometers op gezet en het is een genot om weer mee te rijden 8). Alleen wel warm zonder Airco en leren bekleding :D .
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Die clio rs, erg gaaf ding, en ze worden meer waard. Dus gewoon houden en niet gaan stunten met prijzen verlagen, is mijn idee dan.
De auto markt is drama al langere tijd. Alleen jong gebruikt loopt nog door, de saaie van a naar b auto`s.

Kopervet/keramisch vet, volgens mij had ik het eerder eens benoemd. Kopervet was voorheen heel normaal te gebruiken voor remmen, of boutjes die zouden vast rotten etc.
Ik heb het jaaaren gebruikt, en elke andere oudere automonteur zou ook niet anders weten.
Maar de laatste jaren zijn ze tot andere inzichten gekomen, en is de keramisch vet gekomen, als alternatief voor de remmen.
Deze kan inderdaad hogere temperaturen hebben, zo ver ik weet was dit het enige oogpunt waarom we ineens moesten switchen hiernaar toe. Milieu overwegingen heb ik geen idee van.

Nog een ding, je hebt die mooie kunstof deksels op je velgen zitten, stel je gaat een keer het circuit op, of ander extreem gebruik. Haal die dag dan die deksels eraf, en rijd even zonder.
Alles word dan zo warm, dat die deksels kunnen vervormen, eraf vallen, er na niet meer passen etc, dat zou zonde zijn.

Ramon87

@Mark29 Bedankt voor de reactie. Betreft de Clio klopt. Ik laat hem even staan. Vandaag de oprit voorzien van enkele balken waar je met de banden tegenaan rijd. Balken zo geplaatst dat er "net" 3 auto's kunnen staan. Ik heb veel te weinig ruimte bij huis  :D (luxe probleem)  :q .

Milieu aspect weet ik ook niet omtrent het kopervet. Ik weet wel dat er veel warmte los kwam bij het remmen. Als ik de kans krijg een keer alles schoonmaken en voorzien van keramisch vet en dan nog eens de remmen opstoken om te zien hoe het vet zich houd.

De deksels gaan er op het circuit zowiezo af (moet er niet aan denken dat ik ze daar kwijt raak)  :q . Ze zijn van aluminium (ik weet dat er later ook plastic varianten waren).  !-!
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Ooooh ik dacht dat je de plastic variant had.

mark

@ramon de ebc yellow stuff remblokken doen het ook goed voor dagelijks gebruik  !-! Heb ze op m'n megane 1 gehad, en nu ook weer rondom op mijn tce180 werkpaard. Werkt perfect. Moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik op de openbare weg het gaspedaal ook wel weet te vinden.  :D heerlijk buitenaf door de bossen scheuren hier.

Had eerst een setje standaard brembo remblokken, maar na 30k km begon de remvoering los te laten. Banden gaan trouwens 20k mee bij mij, heb ik ze rondom op 2 mm zitten.  :D

Ramon87

Mark klopt. Op de openbare weg deden ze het ook erg goed, maar gezien ik nog 2 setjes heb liggen rij ik die in ieder geval eerst op. De Yellowstuf hou ik nog mooi even apart voor speciale gelegenheden  o-) .

In de afgelopen weken ook last gehad van een zwaar rechter voetje. Wat wil je anders als je auto 2 jaar op bokken heeft gestaan  :q . 1x goed geflitst om geconfronteerd te worden met de prijs van te hard rijden. Dus wil mijn rijstyle weer even beetje indammen  :q  hahaha.

Met de huidige berichten over de dieselprijs zit ik al grappen te maken dat het weer goedkoper is om met de Mégane of Clio RS te rijden  :D .
Wel even uitgerekend dat het tot een dieselprijs van 2,5 euro t.o.v. 2 euro voor e10 voor ons nog te doen is om met de DCI te rijden. Al ga ik wel met mijn garage praten om te zien hoe we het aankomende onderhoud gaan aanvliegen (onderhoud, Olieën enz, 2 banden, distributie met toebehoren en dan hoop ik dat de auto volgend jaar nog door de APK komt met de roetfilter).
Andere kilometer vreter zoeken heb ik eigenlijk ook nog geen zin in.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

@kevin thewackyracers

Ik weet niet of een schroefset is toegestaan in de race serie, maar met mijn oude megane hatchback kon ik met m'n kneiterstugge v-maxx schroefset zo het circuit op. Dat was echt een kart voor op de weg haha. Heel wat dure "sportauto's" mee te kijken gezet, met het bochtenwerk van die auto. helemaal geen bodyroll met dat ding. En anders dikke olie in de schokdempers doen.  ;)

De achteras moet je eerst ff 2 weken in de kruipolie zetten, vervolgens met een persje spanning op de staven zetten (naar buiten trekken) en dan een paar x goed beuken met een moker.

Zo was m'n vorige megane.  Y

mark

Zozo Ramon, jij hebt ook niet stil gezeten de laatste tijd.  !-!  Goed bezig!

larsdijkstra

Heb weer even bijgelezen Ramon, veel mooie dingen gedaan!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

Dank je dank je _o_

Voor mijn gevoel een hoop "kleine" dingen afvinken, maar wel stuk voor stuk beste ondernemingen  :D .
Als de ventilatie erin zit moet ik alleen nog een servomotor voor de passagiersdeur vervangen. Dan heb ik mijn Megane lijstje afgewerkt voor nu  8)7

Dan gaan we er ook weer even wat kilometers op zetten.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Bij bougies laten mensen altijd fotos zien van de kop van de bougie, de electrode.
Maar ik vermoed dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk het porselein is.
Als daar ook maar iets een barst inzit, kan de auto gaan hikken en stotteren.

Ramon87

@ mark29: Speciaal voor jou  :q   _o_

Ik heb uiteraard het porselein ook bekeken. Even gegoogled op kapotte bougies en er komen wat zaken voorbij. Echter kan ik met mijn ongetrainde ogen, niet echt wat opmerken aan de bougies. Toevallig dat ik enkele weken terug ook bij mijn brommer een kapotte bougie had en dit zagen we alleen aan het feit dat deze niet goed vonkte en de nieuwe bougie vonkte wel heel mooi. Deze bougie had verder ook geen duidelijke tekenen.

Misschien dat jij mij nu nog eens wat kan bijbrengen (ik heb als amateur, serieus, bougies alleen nog maar preventief vervangen en tot nu nog nooit de effecten ervaren van slechte of kapotte bougies  :P ).

Hier wat meer detail foto's  ;) (geen duidelijke barsten te zien en de horizontale strepen op het porselein is vervuiling) Als er wat opvalt hoor ik dit graag:

3 bougies blijft raar voor mijn gevoel  :D








Sidenote dat mijn vrouw het hikken bij het optrekken voor haar gevoel nog een keer ervaren heeft. Dus ik kijk het nog even aan en bij twijfel vervang ik de penbobines ook (anders gaan deze retour naar autodoc).

1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Leuk dat je eraan denkt, ja serieus, vaak werd er naar vanalles gezocht, maar waren simpel de bougies de boosdoener.
De espace met de f4r turbo kwamen vaak met hikken, interval zei elke 60k bougies doen, je zag er niks aan, vervangen, het hikken was over. Advies was gewoon elke 30k.
Maar ook vaak na vervangen van diverse dingen, voornamelijk bij leerling monteurs, ineens slecht lopen.
Dan was het vaak dat een bougie werd vernieuwd, maar met montage is laten vallen of laten stoten. Porselein kan niks hebben, een haar scheurtje en hij loopt waardeloos, of tegenaan tikken en dan de electrode niet meer goed afgesteld zijn.

De fotos die je laat zien, mooie kleur, koffie met melk was de gouden regel al in brommer tijd he.
Je ziet de electrode verkleuren en afvlakken hieraan zie je dat ie aan vervanging toe is.
Die bruine kraag op het porselein komt van de bobine af, dit zie je altijd, ik vermoed warmte en vettigheid samen wat dit veroorzaakt.

Als het onderhoud op orde is, en hij blijft niet top lopen, is deze direct ingespoten? Dat heb ik zo niet meer in mijn hoofd zitten, als dat zo is, dan heb je hoge druk injectoren in de kop zitten, en niet de normale in de inlaatspruitstuk, wat resulteert vaak in vervuilde inlaatkleppen. Dit kan ook problemen geven met niet mooi lopen.
En natuurlijk opgerekte kettingen geven gedoe.

Met alle respect, clio 1 was goed, clio 2 was beter. Clio 3 werd stukken minder kwalitatief, en erna werd het nog minder. Het materiaal, windsuizen, bij de 3 veerpootlagers, upc problemen, plastic wat krast etc.
Ik ben er niet kapot van. Bij de clio 4 thermostaathuizen, versnellingsbakken, kettingen, etc.
En de megane 1 phase 1 en 2 waren goede autos, megane 2 niet, megane 3 minder emotie waar een top auto met de 1.5 dci.

Ik zou nog graag eens een clio 2 rs willen hebben, vaak aan gewerkt, dat rijd geweldig.
En megane 1 met de f7r motor, zoals jij die hebt dat vind ik ook leuk, ohja een renault 5 turbo wil ik ook ooit nog eens bezitten voor de lol, ook leuke rijbeleving.

Ramon87

Leuke en wat leerzame info.

Zo door de jaren doe je ervaring op. Zal zeker bij auto's een onderschat onderdeeltje zijn.

Onderhoud van de CLio TCE ga ik mee aan de slag. Ook ketting laat ik vervangen, om voor mijzelf een mooie 0 meting te starten. Kwalitatief sluit ik me bij jou aan. Als ik zie hoe de Clio erbij staat naar 9 jaar en zaken die vanaf dag 1 al een dingetje zijn (windruis / lak kwaliteit). Dingen als kwaliteit rubber en plastic is volgens mij ook niet meer wat het ooit was. Stabilisatorstang rubbers / uitlaatrubbers / thermostaathuis (is ook al 2 jaar terug vervangen bij de Clio TCE). Infotainment systemen, lol.

Als ik deze nu vergelijk met onze vorige Clio of zelfs een Clio 2 van mijn pa of de Clio 2 RS, dan zie je zeker een verschil in kwaliteit. Ik ben benieuwd hoe de Clio 4 er bij staan als ze de 20 jaar aantikken. Ik ga mijn best doen  :D.

 






1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Och die stabilisator stang rubber was ik vergeten, ja die hebben we onwijs veel vervangen, losse rubbers, maar ook complete stangen, uit/in subframe.
Klacht klant kraken bij drempels, in de winter wanneer het goed koud is, wijk met drempels door rijden is net of heel de ophanging er vanaf valt dan. Zo hard geluid.
En dat windsuizen op de snelweg vond ik vreselijk storend.
Ik reed normaal met een bmw, die is na een ongeluk met mijn vrouw op de snelweg helaas total loss, nu een honda crv gekocht, een fijne auto, maar ook meer wind geluid, dat is best storend als je een stille auto gewend bent.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev