Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 57

Gestart door Tedo, 28 juni 2020, 13:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29


mark

Hier kun je het wat beter zien.
Dit was nog in m'n vorige schuur, en had ik die steun net in elkaar gebakken.



Ik doe regelmatig koppelingen en distributie riemen/kettingen, dus dan is die steun ideaal.  :grin:
Niks zo vervelend als op de grond lopen kloten met bokjes en een krik.

Voor de versnellingsbakken heb ik er een mooi klein heftafeltje bij, ik schuif de bakken ook bijna net zo makkelijk weer terug op hun plek als dat ik ze er achter weg pak. Hoef zo ook bijna niet te tillen.  !-!

mark29

Ja heel simpel gemaakt, maar geeft veel meer bewegings ruimte.
En de brug kan op en neer waardoor je een kar voor de bak kunt gebruiken. Handig.

mark

Ik zie dat je knel fittingen hebt op de remleidingen Ramon.

Ik probeer ze altijd te vermijden, ik gebruik ze alleen als het echt niet anders kan.
Omdat ze eigenlijk puur op de knel kracht vast zitten.
De voorkeur gaat uit naar een tussen koppeling zoals links op de foto.  ;)
Heb je natuurlijk wel gereedschap voor nodig, om de leidingen te felsen.


Ramon87

Bedankt voor de tip Mark  !-!. Zelf nog helemaal niet bij stil gestaan. Dat hou ik achter in mijn hoofd. Gezien de achteras toch vervangen word eens kijken of ik de leidingen naar achteren fatsoeneer.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Roadkill (Michiel)

@Ramon, leuke hobby voor erbij, ik heb een tijdje terug een 5 maxi turbo2 gekocht, wil rustig aan nog wat andere modellen erbij. Ben nu aan het zoeken voor een Clio2 RS (Mike heeft er nu 1 in schaal 1op 1) maar die zijn bijna niet te vinden en anders tegen echt absurde prijzen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ramon87

@ Michiel: Inderdaad een leuke, maar soms prijzige hobby  :q. Ik heb de laatste jaar, voor wat ik normaal doe, ook te veel schaalmodellen gekocht. Dus voorlopig even rustig aan doen  8)7.
Renault 5 Turbo 2 staat ook nog op mijn verlanglijstje en een Clio RS ook wel, maar Ottomobile is de enige die van de fase 2 172 een schaalmodel heeft gemaakt (rode). Kleine oplage zoals die dingen vaak zijn, wat de prijs zeker opdrijft. Van de 182 hebben ze een blauwe gemaakt.

Enige uitzondering die ik direct koop als ik de kans krijg is een Renault 19 16v (Blauw of wit). Ook inmiddels erg zeldzaam, waarvan de prijs ook een dingetje is.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Roadkill (Michiel)

Volgens mij kwam de 19 van de week nog voorbij op mp
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!


Ramon87

Dan heb ik het inderdaad over de 19 16v 3 deurs zoals die van Lars. Niet de Charade of Cabrio. Dit omdat het de spirituele voorganger is van mijn Mégane :).

@Mark: Is dat die van Lars?
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

larsdijkstra

Dat is idd die van mij  :D 8). Keerringen vervangen en dan ook maar veel meer... :)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Roadkill (Michiel)

@Ramon, ik zou dan juist weer voor de chamade gaan, dat was de laatste auto die mijn pa kocht dat was geen 16v jammer genoeg. En ik heb wel wat met sedan"s
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ramon87

@Lars: Groot onderhoud  !-!. Als je dan toch alles los hebt. Keerring van mijn Mégane lekt ook. Indien de distributie aan de beurt is gaan we het ook allemaal meepakken.

@ Michiel: Dat maakt zo'n schaalmodel ook leuk. Iedereen heeft z'n redenen waarom ze een bepaald model willen.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

Leuk die miniatuur brug Ramon !-! :D

Heb ik in het groot haha, de schuur wordt wel een beetje vol zo met alle projecten.  :D



De onderste is een 4cv decapotable (cabrio), zijn er maar 9518 origineel van uit de fabriek komen rollen.
Is al sinds die in 1970 naar nederland is gekomen iemand mee bezig geweest om te restaureren.
Ik hoop dat ik deze voor volgende zomer klaar heb.  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev