Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 57

Gestart door Tedo, 28 juni 2020, 13:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larsdijkstra

Hè Mark, ja zeker jammer maar de Laguna is een lange wens van me en nu kwam een goede voorbij. Ook omdat ik geen grote auto van de zaak meer rijd (Renault dealer) is een ruimere nog comfortabelere hoofdauto gewenst. Hij is/komt te koop bij Boertien in Hollandscheveld. Denk ca 600 tot 800 euro. Gewoon ophalen Mark. 😁
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29



larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

i2paq

@ramon87, ga je met je klassieke Triumph T120 / T140 voor een Caféracer look?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Ramon87

@i2paq: Het zal een kruising worden tussen een café racer en een bratter. Ik wil er een normaal lage stuur op zetten voor meer rijcomfort i.p.v. clip-ons wat voor een cafe racer gebruikelijk is. En ik heb nu meer een buddyseat in mijn hoofd zitten (zoals te zien is op de schets t.o.v. een zitje met kontje.
Voor de rest is het allemaal vrij spel. De motor is al een mix and match aan onderdelen, dus voor een originele restauratie ga ik niet.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

i2paq

#36
Klinkt gaaf, ben benieuwd naar het resultaat!

Succes!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Roadkill (Michiel)

@ramon87, hey mede vakantieganger, je bent weer lekker bezig met de Clio. Plannen met mijn Clio zijn behoorlijk veranderd, maar dat hou ik verder nog even voor me, ik hoop wel dat ie ongeveer zo netjes word als die van jou.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

@Ramon, ik heb wel enig idee hoe je er uit zag dat je onder de auto vandaan kwam. Hier staat mijn Clio tegenwoordig naast de Clio RS van zoonlief.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Ramon, dat dwars hulpbalkje achter, ik zou daar persoonlijk geen uren op liggen schuren. Mocht je dat wel van plan zijn.
Die rotten vaak door, is een beetje pisbakkenstaal. Maar die koop je bij de renault dealer tussen de 15 en de 20 euro.

Dus advies, als je dat niet al gedaan hebt, even bestellen en vervangen. Scheelt tijd, werk, en in de toekomst hoeft dat dan ook niet meer.

Ramon87

@ Roadkill: Nog veel werk aan de Clio RS of ben je ook lekker bezig met jou Clio :P.

@ Mark29: Mijn pa had er al op geattendeerd toen ik er aan begon en heb er ook al reeds 1 hier liggen  ;).
Welke er onder zat had al inderdaad de benodigde gaten  :P.

Nog even doorbijten en dit afmaken. Inmiddels aan de andere kant ook bij het krikpunt een gat gevonden en roest op de bodemplaat. Dus gaat nog wat laswerk aan zitten  :')
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

#41
Nou Ramon, wordt het niet tijd voor een brug?  ;)

Heb de eerste 8 jaar dat ik auto's heb ook alles op bokjes gedaan, als ik thuis aan het sleutelen was.
Maar had natuurlijk op m'n werk altijd wel bruggen beschikbaar.

Handig bedrijf he, dat antalex.  !-!

mark29

Mark, je hebt de bak eraf liggen, wat ik niet anders gewend ben, is om een bok onder de motor te zetten. Of een motorsteun bovenop de langsbalken, maar met beneden een bok valt er altijd meer te spelen in de hoogte.
Nu zie ik dat jij daar een andere verstelbare steun voor hebt, heb je hier de officiele naam voor? Ziet er veel praktischer uit.
Daar wil ik meer over lezen en zien namelijk.

Een bok stond altijd in de weg, want met de transmissiekrik rolde hem er altijd tegen aan, zo onhandig was dat.

Ramon87

@Mark: Sowieso liever een brug dan zo te moeten werken  :'). Garage aanbouw staat op onze wenslijst. We hadden ook de plannen om dat rond deze tijd werk van te maken (waarna ik iig een poetsbrug kwijt zou kunnen), maar de prijzen van aannemers op het moment is voor ons een reden om het voor nu nog even uit te stellen.
Maar als dit af is en de achteras vervangen is, hoeft de auto niet gauw meer zo op bokken gezet te worden.

Ik ben er blij mee dat je nog tegen dit soort bedrijven aan kunt lopen. Ik had het van jou oude Mégane al een keer voorbij zien komen en had het altijd achter in mijn hoofd zitten voor het geval dat. 220 euro met gratis verzending :P. Vrijdags besteld en de woensdag erna kwam UPS met het pakket aan (zo goed als mogelijk ingepakt).
Voor dit geld kan je zelf gewoon niet aan het stunten gaan. Nu alleen hopen dat de bouten los willen van het rem systeem :P (ik heb ze al enkele keren ingespoten met WD40)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

@mark29 ik heb een steun gemaakt die ik aan de brug kan hangen. Daar schuift die dikke balk door. En die spindel is officieel voor een bouwsteiger. Zal als ik klaar ben ff een foto maken van dat ding.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev