Advertenties


Speciaal koudemiddel in Airco systeem Megane IV ?

Gestart door marcopaul, 23 juni 2020, 16:20:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcopaul

Ik maak gebruik van zowel een Bosch Car Service center als ook de Renault Dealer ( ivm gemak / geografische ligging ). Nou kwam ik erachter dat de airco van de Megane IV estate (2017) niet bijster goed koelde afgelopen weekend. Laat ik mijn vrouw hem naar Bosch Car Service brengen om de airco te fixen, bellen ze na een uur op dat ze er niets aan kunnen doen omdat er een speciale vloeistof inzit die zij niet hebben...........
Wat is er zo bijzonder aan dat we waarschijnlijk gewoon weer bij de dealer uitkomen ?

( NB. Er staat een afspraak bij de dealer voor APK en wat elektra-reparatiewerk van de trekhaak voor 3 Juli.  Maar bij deze hoge temperaturen komende periode raakt de vrouw ook oververhit  >:()

mark29

Voorheen r134a nu 1234yf.
Leuke letter mixen lijkt het, maar google er eens op.
Sinds de komst ervan dien je als garage een nieuw station te lopen.

mark

Wel slecht dat hun geen airco apparaat hebben voor 1234yf.
Bedoel het is ook niet zo dat het nog maar net op de markt is.

A110

Of het slecht is kan ik niet aangeven maar vergeet niet dat zo'n apparaat en het "nieuwe" koudemiddel niet goedkoop is. En daarbij komt kijken dat de fabrikanten ook weer met andere gassen bezig zijn. Dus een hoop bedrijven wachten toch nog even af wat de toekomst gaat brengen, het is een flinke investering.

Wij hebben wel hierin geïnvesteerd en hebben allebei de apparaten in de werkplaats staan en die draaien momenteel allebei overuren met deze temperaturen.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

marcopaul

De dame van de receptie vertelde mijn vrouw dat ze al overwogen hadden om zo'n 2e apparaat te kopen hoorde ik. Ze had vandaag dus 2 klanten nee moeten verkopen. Dat kost je dus klanten en dus keiharde pegels.....
Ik geloof dat ze nu echt over gaan tot aanschaf.

mark29

Niet alleen bij airco klachten. Maar ook bij uit inbouw motor nodig. Wat nu veel voorkomt met kettingen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev