Advertenties


Welke bobines moet ik kopen voor een II met 1.6 16V?

Gestart door Farley, 8 mei 2020, 17:08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Farley

Goedemiddag heren. Ik had een vraagje. Ik ben van plan om de bobines van mijn renault megane2 te vervangen. Ik heb de bougies vervangen maar van een van de bobines viel het veertje ( spoeltje ) eraf. Ik zit met een keuze die ik moet maken tussen de bobines ZS052 en de ZS552 van BERU.
Welke moet ik nu kopen, want van de onderdelen verkopers hoor ik dat het ZS052 moet zijn en van de andere verkopers hoor ik ZS552.
Wie kan mij aub helpen om wegwijs te maken. Alvast bedankt
Grtjes. Farley

Felix

Welke motor?
Check anders even op de site van Beru
https://www.beruparts.nl/find-my-part.html

Nikk

Weet niet of het zo nauw komt. Heb ze tussen mijn Renaults onderling wel eens uitgewisseld en dat ging goed. Wellicht allemaal hetzelfde type. Nooit op gelet. Je zou ook nog een setje uit een motor op de sloop kunnen draaien. Heb je gelijk reserve. Zelf heb ik ze ook altijd in de kofferbak liggen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Farley

Het is een 1.6 16v van 2006

Farley

Beste heren,
even een vraagje..is het bedrijf: JDK Bobines in hoofddorp bekend. Daar kan ik een setje van 4 bobines kopen voor 65 a 75 euro. Wel merkloos en met 2 jaar garantie.
graag wat advies aub.
Farley

mark29

Het is geen huis wat je koopt he.
Het bedrijf ken ik niet, ik heb altijd alle merken en types gemixt gezien, zonder problemen.
Door de jaren heen werden ze steeds verbeterd en veranderde dus ook steeds het type en nummer.

Tedo

Dat is niet duur (je hebt er ook die dat per stuk kosten). Of ze ook goed zijn kan je voor dat geld wel uitproberen. Gaan ze snel weer stuk, dan zou ik investeren in een paar goede van Beru.
De bobines van de 2.0 16V schijnen sterker te zijn, en passen ook in de 1.6 16V.

Roadkill (Michiel)

Ik had op mijn 1,4 16v ook de de beru's van de 2,0 16v gemonteerd, gaat prima en nooit probs mee gehad
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

emprovoost

Heb hier nog een set liggen van een 2.0 hebben 20.000 gelopen maar zijn nog prima in orde

gr Mike

Nikk

Net de bougies van de recent aangeschafte Espace vervangen en moest aan deze post denken. Zitten drie verschillende merken bobines op. Denso / Eldor / Beru. Laatstgenoemde is type ZS052. Rest niet gekeken. Torretje draait in ieder geval best  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev