Advertenties


mistlampen voor werken niet

Gestart door Milsbeek, 14 juni 2020, 11:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milsbeek

de mistlampen van mijn scenic 2 werken niet en lampje op dachboard brand ook niet dacht zekering maar die is heel.
wat zou het zijn
scenic 1,5 dci uit 2004

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Wat Roadkill zegt. Mochten die in orde zijn dan spanning daar meten. Als de zekeringen goed zijn maar er komt geen 12Volt aan dan de bedrading nalopen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Uhm wacht ff, in bezit sinds 2020, toevallig recentelijk voor de apk geweest, hebben ze het wel gedaan sinds je hem hebt, anders even kijken of de stekkers er wel op zitten (misschien losgekoppeld ivm apk)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Of de bumper is eraf geweest en vergeten de stekker terug te zetten.

Koenraad

Hallo heb een Megane cabrio II bwjr 2004 mijn mistlichten vooraan werken niet en mijn indicatielampje werkt ook zal er wel bij zeggen de bumper heeft eraf geweest om een nieuwe altonator te laten vervangen sindsdien werken mijn voorste mistlampen niet meer .Weet iemand of daar zekeringen voor zijn en zoja waar zit de zekering hiervoor

mark29

Links voor zit een kleine stekker in de bumper, ik gok dat je die niet terug hebt gestoken bij het terug hangen van de bumper.
Ik ben al even uit de renaults, maar ik dacht een gele stekker.

Koenraad

we hebben dat gecontroleerd en de stekker zat er goed in.
De mistlampen branden wel als we dit via een PC doen,we hebben ondertussen een nieuwe stuurkolomschakelaar geplaatst en werken nog steeds niet.
Zou dat iets te maken hebben met de ECU

mark29

Je geeft aan dat dit gebeurt na demontage bumper, dan zou ik toch even de stekkers goed bekijken.
Is de stekker ook schoon van binnen, en niet geoxideerd, groen, dat is funest.

Aansturing werkt dus wel.....
Stuurkolomschakelaar, met draaibare doorvoer ineen? Was die nieuw of gebruikt? En precies hetzelfde nummer met de functies erin gezet?

Ecu nee. Uch wel mogelijk, uch kan je desnoods omzeilen als je een schema hebt, bedrading vanaf je schakelaar met een relais verbinden naar de bedrading die vanaf je uch komen naar de mistlampen. Is dit abracadabra voor je, dan beter even uitbesteden.

Maar nogmaals, als die het eerst wel deden, zou ik nog eens een keer alles goed controleren.

mark29

Onder de motorkap zit de upc, die word door de uch aan gestuurd.
Demonteer die upc eens, haal het kastje uit elkaar, en dan eens goed de printplaat bekijken, zie je oxidatie plekken, dan kan dat ook goed een veroorzaker zijn.

Koenraad

Het was een nieuwe stuurkolomschakelaar met hetzelde nummer.
Alles werkt door de nieuwe stuurkolomschakelaar enkel de mistlampen vooraan werken niet

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev