Advertenties


Welke afneembare trekhaak voor de Mégane GT HB

Gestart door Bart1980, 2 juni 2020, 21:20:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart1980

Goedenavond,

Over een week krijgen wij onze Mégane GT. We willen hier graag een trekhaak onder monteren. Volgens de deale past er origineel "Renault" alleen een vaste trekhaak onder.... Maar goed, er zullen zeker andere merken zijn die  een afneembare kunnen leveren. Zijn er hier mensen die een afneembare trekhaak onder hun Mégane GT  (gt line?) hebben zitten? Zoja, welk type en merk is dat dan?

Ik kom bij Winparts op deze uit:

https://www.winparts.nl/bagage-transport/trekhaak/renault/megane-iv-hatchback-b9a-m-n-bouwjaar-2015-11-heden/c91-436-34205/afneembare-trekhaak/p661707.html#handleiding

Groetjes,
Bart.


Felix

#1
Kijk hier even tussen, misschien staan er een aantal tussen die voor de GT geschikt zijn.

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/trekhaak-10707/renault/megane/megane-iv-b9a-m/117853-1-6-tce-205-b9mv

Edit: bijvoorbeeld de Bosal 051-513


mark29

Houden die sites rekening mee dat het een megane is, ja.
Maar ook specifiek dat het een gt is met eventueel afwijkende bumpers?

Felix

#4
In de catalogus staat het volgende bij dit type:
CiteerNiet voor voertuigen met sensor voor kofferbak opener. Zichtbare bumperuitsnede bij GT.

https://www.oris-automotive.com/wp-content/uploads/2019/11/20191019_NL_ORIS_Catalogus_Trekhaken.pdf

Alleen de vraag is, hoe zichtbaar dan?

Edit: hier nog wat meer informatie: https://catalogue.oris-automotive.com/nl/catalog/towbar/787669851255

Bart1980

Je zou denken dat de zaagsnede zich tot aan de onderkant voor het knikje van de onderspoiler zal komen. Bumpers lijken mij hetzelfde kwa pas montage.

Jacob

Ik had er toen een Brink afneembare trekhaak onder zitten. Bij het samenstellen van de auto (is alweer een aantal jaren geleden) kon ik deze bestellen, alleen net voor aflevering kwam het gedoe dat een afneembare eigenlijk niet mogelijk was op een gt line (en dus ook niet te leveren was).  De dealer (VKV Gorinchem) heeft er toen alles aan gedaan en dit opgelost. Zat er toen bij mij zo onder:
Niet de meest mooie oplossing geef ik eerlijk toe. Ik wilde hem gemonteerd hebben zonder hap uit de difusor, maar dat was simpelweg niet mogelijk.





Met links ernaast de vorige ;-)


Moet alleen wel eerlijk melden dat ik problemen heb gehad met slijtage sporen van de achterklep op de achterbumper. Of dit te wijten is aan de trekhaak / de montage ervan is nooit duidelijk geworden, ze hebben er alles aan gedaan om dit op te lossen. Ik heb wel bij een aantal andere Megane 4 gekeken sindsdien en helaas (ook zonder trekhaak) dergelijke slijtage gezien.



mark29

Ik heb dat vaker gezien, maar ook vaker gezien dat de bumper niet mooi terug werd gemonteerd.
Die hap uit de onderkant moet wel, anders drukt ie de bumper omhoog, en gaat deze bol staan, vervormen etc.

Dit soort gekke dingen zijn de bouwkwaliteit missers die ze nu hebben wat bij de megane 3 weer niet was. Gezakte deuren, suizen etc.

Bart1980

Netjes zo, die Brink eronder.
Bij mijn auto heb ik er gisteren een Oris trekhaak gemonteerd. 5 x de bumper eraf en erop gehad om de zaagsnede/uitsparing zo minimaal mogelijk te houden. Als je achter de auto staat, dan zie je wel dat er een stukje uitgezaagd is. Ik vind dit niet erg en stoor me er niet aan.De originele kabelset van Renault is ideaal. Plug en Play, het werkt bij de GT zonder de trekhaak aangemeld te  hebben.

Wat betreft het aanlopen van de achterbumper, dat heeft niks met een trekhaak te maken. Bijna elke Megane heeft het. Bij auto's jonger dan 2 jaar word het opgelost door Renault. Als je de achterklep open doet, dan zie je aan de zijkant van de achterklep een soort aanslagrubber zitten. Deze moet vervangen worden door een aanslagrubber welke je kan uitdraaien/verstellen. Hiermee los je het probleem van het aanlopen van de achterklep op de bumper mee op.

Jeroen Vierkant

Ik heb een afneembare trekhaak icm gt onderbumperdeel. Er is een uitsparing gemaakt in het grijze diffuser deel. Past prima. Beetje oefenen met erin en eruit halen vd kogel, maar werkt prima.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev