Advertenties


Assortiment motorolie Action

Gestart door Nikk, 2 juni 2020, 13:57:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Wellicht het vermelden waard dat het assortiment motorolie bij de Action steeds groter wordt. Zelf net een paar flessen 5W30 c3 voor een schappelijke prijs gehaald

https://www.action.com/nl-nl/p/techno-motorolie-5w30

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

f1team

Dit wil je toch niet in je auto hebben volgens mij .Kan nooit goed zijn

larsdijkstra

Citaat van: f1team op  2 juni 2020, 22:20:35
Dit wil je toch niet in je auto hebben volgens mij .Kan nooit goed zijn

Waarom niet?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Dopes, toevoegingen etc. Meer aankoek afzettingen in de motor.
Beter koop je dan daar de valvoline, zoveel duurder is het ook niet.

Ineens een grote kan bestellen in duitsland bij autodoc, of rijd langs een automaterialenzaak daar hebben ze altijd aanbiedingen.
Dan heb je 5 liter kannen voor nette prijs en goede olie. Zo doe ik dat altijd, ik heb een bmw met 466000 op de klok die olie lekker vind om te drinken dus moet ook nogal eens bijvullen.

mark

Idd wat mark zegt. Heb ook van een paar mensen gehoord dat een auto olie gaat verbruiken met die goedkope action meuk.

En daarnaast staat er geen Renault specificatie op. RN 700, 710 of 720 voor diesel met roetfilter. Even de nieuwste motoren buiten beschouwing gelaten.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Roadkill (Michiel)

Wil ik wel even een kanttekening bij geven, mensen die motorolie halen bij de Action doen dat vaak omdat de auto al olie verbruikt, als je er dan ook nog verkeerde cq te dunne olie indoet is het normaal dat ie meer gaat verbruiken. Zo deden wij het bij de eerste Clio van onze dochter ook in het begin, daar ga je geen dure olie indoen als je weet dat de moter versleten is. Maar ook wel eens de Clio van ons nichtje service beurtje gegeven, inclusief olie van de action, ook een oud beestje maar zo goed als geen verbruik tot de volgende beurt, en die reed heel vaak Assen-Hoorn. Voor een budget autootje vind ik het geen verkeerde keuze, maar ik zou het niet gebruiken in een Ferrari.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Olie verversen volgens het 'boekje' is voor mn super F4R max. 30dkm of om de 2 jaar. Dan ga ik echt niet 'bezuinigen' op kwaliteit. Gewoon standaard ELF-olie (5W-30) bij de olie concurrent.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

Ben ik met je eens hoor, maar als je gewoon een goedkoop gebakje hebt voor dagelijks gebruik die al wat kilometers gemaakt heeft kan het prima.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Nikk

Is voor een ieder zelf wat ze willen. Ze verkopen dus ook merk olie van Valvoline. Of en hoeveel die van Techno daadwerkelijk slechter zou ik niet weten. Ging er mij meer om dat het assortiment steeds breder wordt waardoor er steeds meer olie tussen zit die toepasbaar is op de verschillende motoriseringen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

En ja, als je een blok hebt die al flink verbruikt. Mijn voormalige Laguna I slokte op en neer naar Italië 7 liter op  ;( Keek ik ook niet meer zo krap naar welk merk.

De 5W30c3 heb ik na een motorflush nu kortstondig in de Espace zitten. Gaat er binnenkort weer uit en dan Elf 10W40 er in. De intentie met de Techno olie is in dit geval om deze er alleen maar eventjes in te hebben om de boel nog wat schoon te spoelen. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev