Advertenties


Rembekrachtiger

Gestart door Wolluv, 25 april 2020, 18:42:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolluv

Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum. Sinds iets meer dan 2 jaar trotse bezitter van een megane cabrio uit 2002. En ook sinds enige tijd hobbymonteur. Ik mag graag zelf dingen oplossen. Zo ook de probleem die ik nu heb met de rembekrachtiger. Die sist als ik niet rem en dat wordt steeds erger.
op de sloop een vervangende bekrachter gevonden en vandaag vol goede moed gestart met de vervanging. Nou, dat viel tegen. Met de haynes catalogus in de hand alles uitgevoerd volgens de omschrijving. Maar ik krijg de bekrachtigen er niet uit. Er is simpelweg te weinig ruimte om zo te manoeuvreren dat de bekrachtigen er uit te halen is.
Kan iemand mij advies geven. Wat moet ik doen om de bekrachtigen er uit te krijgen. Wat moet er allemaal gedemonteerd worden?
Voor nu heb ik de oude bekrachtiger weer teruggeplaatst, uiteraard met nog meer gesis dan hij al deed. Dus ik wil het graag alsnog snel oplossen.
Dank alvast voor het meedenken!

mark29

Die plaat voor het kachelhuis van het schutbord al aan de kant gehad? Dat geeft ook wat ruimte.

Jacques

Als dit een oud model megane is, dan moet je het koppelingspedaal en rempedaal verwijderen. Daarna kan je bij de 4 M8 moeren waar hij mee vast zit.

Wolluv

Dank voor de reacties. Ik heb de plaat die tegen het schutbord zit er ook af gehad maar dat gaf nog steeds onvoldoende manoeuvreerruimte. Het grote probleem is de 'duwstang' die aan de bekrachtigen zit. Die maakt het dat ik de bekrachtigen niet voldoende kan kantelen. Boven de bekrachtigen zit een unit waarin volgens mij de aanjager zit. Is die eenvoudig demontabel dat iemand weet. Dat zou misschien net genoeg ruimte geven om de bekrachtigen eruit te halen...

Jacques

Je moet de 8mm pin door je pedaal losmaken. De stang is deel van de rembekrachtiger. Kijk anders even hier http://team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=1403

Wolluv

Thanks Jacques. Ook die pin had ik eruit gehaald. De hele bekrachtigen was los en kon er in principe uitgehaald worden. Maar er is gewoon te weinig ruimte om hem genoeg naar buiten te schuiven zodat hij er uit kan...

Wolluv

Kan iemand me vertellen waarvoor de connector is die onder het luchtfilter zit (links van de rembekrachtiger.  Heb er een fotO van, maar krijg die niet toegevoegd aan dit bericht. Als deze connector weg is kan ik waarschijnlijk de bekrachtigen wel eruit krijgen... De bovenkant van de connector heb ik er wel af gekregen, maar het onderste deel zou ook even weg moeten en ik weet niet hoe die vast zit...

mark29

Geen idee wat je bedoeld met connector.

Nikk

Foto's kun je met


https://www.mupload.nl/


Aan je bericht toevoegen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Wolluv

Dank je Nikk. Hierbij een link naar de foto waarop de connector staat https://www.mupload.nl/img/nuh590l2chooq.jpg

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev