Advertenties


18" of 19" onder megane iv grandtour

Gestart door ordelmania, 4 april 2020, 15:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ordelmania

Ik wil graag andere velgen met banden onder onze Megane IV.
Er zit nu 16" onder met 205x55.
Ik vind een wat grotere velg mooier staan.
Maar rijdt dat nog wel fijn een grotere maat.
Dat hij wat meer gaat hobbelen weet ik.
Ik wil er dan meteen 4 seizoenenbanden op laten zetten.
Wie wil zijn ervaring met mij delen.

Grt André.

knight-rider

Ik heb 18" onder mijn Megane IV GT staan en vind dat perfect.
Hiervoor reed ik met een Citroën C4 op 16".
Staan trouwens ook 4 seizoensbanden op, namelijk de CrossClimates van Michelin.

ordelmania

En wat voor bandenmaat zat hier op?
Heb eerder met de megane 3 een keer 225x45 r17 laten monteren, maar toen werd het een spoorzoeker.

Grt André.

mark

Dan was er iets mis met de auto. Of verkeerde et waarde van de velgen.

ordelmania

Waren wel originele velgen van Renault.
Zat eerst 215 op, die ik heb laten vervangen door de 225.
Zeg het maar.

mark

Mijn megane is standaard op 17 inch en  225 bandjes geleverd, nooit last van gehad. Heb er nu 18 inch onder.

MadBull

#6
Is echt per auto verschillend. Had onder mijn Porsche 944 235/45r17 en mijn broer 205/55r16 (ook een Porsche 944), en haalde hem in de stromende regen met 140 km/h in. Terwijl hij maar 100 km/h kon rijden i.v.m. aquaplaning...
Maar ik zou zelf voor maximaal 18" gaan i.v.m. dat de wang te "laag" wordt en dat het comfort naar beneden haalt. Als je dan een hobbeltje neemt, voelt het aan als een stuiterbak ;-)

knight-rider

Volgens de gegevens die ik op de computer heb zouden er op mijn Megane IV grandtour GT 225/40 R18 92Y XL moeten liggen.

marcelca

Ja dat klopt, die maat heb ik ook op mijn megane 4 GT liggen, ben wel van de continental die er origineel onder zaten afgestapt en heb er nu michelin pilot sport 4 rondom onder zitten

mark

Ja conti banden slijten op de randen van het profiel.
Ben er ook geen fan van. Ik rij zelf altijd op Dunlop rubber. Maar michelin ben ik ook goed over te spreken.  !-!

knight-rider

Citaat van: marcelca op  6 april 2020, 08:16:51
Ja dat klopt, die maat heb ik ook op mijn megane 4 GT liggen, ben wel van de continental die er origineel onder zaten afgestapt en heb er nu michelin pilot sport 4 rondom onder zitten
Ik heb bij aflevering de Continentals die erop lagen ineens laten vervangen door Michelin CrossClimates en die doen het nu na zo'n 42.000 km nog altijd goed. De slijtage valt ook heel goed mee, moeten volgens mij zeker nog een dikke 30.000 km mee kunnen gaan voordat ze aan vervanging toe zijn.

ordelmania

Is duidelijk dat het 18" moet worden.
Ik ga op zoek.

Bedankt zover.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev