Advertenties


Welke motor is beter, 1.2 TCE 115 of 1.4 TCE 130?

Gestart door dtune_stefan, 29 maart 2020, 22:14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Ik denk dat zo'n 1.6 wel redelijk gelijk loopt met de prijs van een diesel.

dtune_stefan

Bedankt voor jullie input. Dit is echt stof tot nadenken, want als ik de reacties goed heb begrepen is zowel de 1.2 TCe 115, 130 en 1.4 TCe 130 geen goede betrouwbare motor. Dan zou de 1.4 TCe de minst slechte keuze zijn van de turbo met ketting. De Tce180 is een betere keuze, echter niet te verkrijgen in de Bose uitvoering buitenom de Gt-Line welke niet mijn voorkeur heeft. De stoelen vind ik persoonlijk niet fijn zitten.

MadBull

Citaat van: mark op 30 maart 2020, 21:10:21
Ik denk dat zo'n 1.6 wel redelijk gelijk loopt met de prijs van een diesel.

Nou ik dacht het dus niet (helaas)...
Of je moet er ongeveer 4 jaar op achteruitgaan.
Ik heb zelf een Bose 1.5 dCi uit eind 2014 (met RLink, etc.) en
wil ik een benzine-uitvoering, zit ik in 2010 en dan nog niet eens
een mooie uitvoering.

Roadkill (Michiel)

De 1.4tce is mij door mijn garagist zeker in de Scenic afgeraden. Deze blokken staan er volgens hem om bekend dat ze inwendig breken, heeft dan alle tekenen van koppakking maar is gewoon definitief kaput. 1.4tce blokken vind je ook zo goed als niet 2e hands. ( we wilden een 1,4tce in een cli0 hangen vandaar)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

dtune_stefan

Dan zouden jullie de 1.2 TCe 115 kiezen, daarna 1.4 TCe 130 en dan 1.2 TC2 130, toch?

Roadkill (Michiel)

Persoonlijk de 180tce, 1,6 16v of de rs voor benzine of een diesel.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Kogge, vraagje aan onze monteurs, Megane 3  1,4tce of Laguna 3 2,0 16v. Wat zou jullie keuze zijn qua motorisering/auto?
Donderdag proefrit met een 1,4tce uit 2010 met 181k, zaterdag kijken bij een Laguna 3 uit 2008 met 150k, beide dus nog niet in het echt gezien of gereden, mijn gevoel zegt dat de Laguna de 300k wel gaat halen, bij de Meg heb ik dat niet. Puur uitgaande wat ik een beetje heb kunnen vinden op verschillende sites, daarom dat ik het hier ook maar even vraag.
Reden is BTW dat de Clio het begeven heeft en we een station willen voor de hond
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Gewoon zover mogelijk bij de 1.2 en 1.4 tce vandaan blijven....
Is beter voor de portemonnee.

Felix

Die 2.0 16V in de Laguna III is trouwens een Nissan blok (MR20DE) en daar moeten de kleppen nog wel eens gesteld worden dacht ik.
Het is al vaak gezegd, maar als je de keuze hebt voor de F4RT dan zou ik daar voor gaan.

Jacques

F4RT, laat die nu net te koop staan via het megane forum.

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

f1team

Je moet er maar geluk mee hebben zoals met alle autos .Ik heb ook een megane coupe 1.4Tce uit 2010 met ruim twee ton op de teller is niets mis mee krijgt wel goed zijn onderhoud .Je moet gewoon niet te veel lezen op internet Gewoon kopen en gaan met die bak  --

Roadkill (Michiel)

We hebben vandaag ook gekocht, staat nu dus een Laguna 3 estate 2,0 16v voor de deur. Van de week nog wel met een Meg 3 1,4tce proefgereden, maar vind een ongeblazen net wat relaxter rijden. 
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

larsdijkstra

Citaat van: f1team op 19 februari 2022, 16:40:19
Je moet er maar geluk mee hebben zoals met alle autos .Ik heb ook een megane coupe 1.4Tce uit 2010 met ruim twee ton op de teller is niets mis mee krijgt wel goed zijn onderhoud .Je moet gewoon niet te veel lezen op internet Gewoon kopen en gaan met die bak  --

Mwoah, dat is niet helemaal zo. De commentaren op de 1.2 en 1.4 zijn er niet voor niks. Mark ziet genoeg ellende voorbij komen met deze blokken
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

De leerling monteurs leerden we al snel motoren eruit takelen. Dat is niet voor niks he.
Dat waren voornamelijk de genoemde motoren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev