Advertenties


Wiellager vervangen megane 1999

Gestart door The_Wackyracers, 22 februari 2020, 17:49:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The_Wackyracers

Na onze leuke trackday op Assen maakt de Megane herrie met bochten baar rechts. We vermoeden dat het wiellager tegen het eind van zn latijn raakt. Er zit namelijk nog geen speling op de wielen.

Nu zijn we langs een garage om de hoek gegaan en deze rekent voor de voorste 2 wiellagers plus uitlijnen +/- 500€. We schrokken hier nogal van, kunnen we het als handige harry's ook zelf of is dit echt heel lastig?

We moeten op 20 maart weer aan de start verschijnen van de 6 uur durende Junkyard race 😁
Instagram: @The_Wackyracers

mark

Als je een pers hebt lukt dat wel.

Anders zelf de fuseestukken demonteren en bij een garage laten persen. En uitlijnen, tja.... Het zijn allemaal vaste punten dus zelf vind ik het niet zo spannend. Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om het ff te laten checken.

The_Wackyracers

Uitlijnen laten we doen door de garage. Maar fusee los halen is niet heel lastig? Alleen stoot stang nodig?

Ik zal eens vragen bij de garage wat het kost om alleen het lager er in en uit te persen. En monteren we zelf alles weer...

Ik heb wel vaker een wiellager vervangen van een land rover, maar dat was stuk simpeler dan een megane 😂
Instagram: @The_Wackyracers

mark

Fuseekogel zit met 2 bouten vast aan de draagarm, fuseestuk zelf zit met 2 bouten aan de schokbrekers vast, stuurkogel 1 moer en de aandrijfas 1 moer. Valt best mee toch?

The_Wackyracers

#4
Thnx Mark! Volgend weekend gaan we er even onder kijken, ik zal wat laten weten 😄

Is het trouwens ongeveer het zelfde als een clio uit die tijd? Daar vind je namelijk veel filmpjes over
https://youtu.be/0ga5PVJtzu0
Instagram: @The_Wackyracers

mark

Ja dat lijkt allemaal wel redelijk op elkaar.  !-! Dop 16, 17,18 en 30 of 32 moet je het mee kunnen redden.

Jacques

Ik haal de moer van de aandrijfas altijd los met een pneumatische slagmoersleutel en verwijder het hele fussee. Daarna is het een kwestie van uitpersen en inpersen van lagers. Op de ring die om de wielflens blijft zitten las ik een rups en daarna tik ik meteen die ring eraf.

The_Wackyracers

#7
Okeey Thnx voor de tip! Zaterdag gaan we een daagie beunen.

Moet je trouwens beide lagers vervangen aan de voorzijde? Of alleen de linkerkant als alleen daar het probleem voordoet?
Instagram: @The_Wackyracers

Jacques


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev