Advertenties


Overstap GT180 naar GT205

Gestart door Triggerhappy, 13 februari 2020, 19:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Triggerhappy

#15
Mooi mooi mooi! @adinsx bedankt, je autoverleden is me bekend, goede referentie voor mij daarmee ook haha het panorama dak heb ik niet veel mee eigenlijk, kan alleen maar lekken en lawaai maken... Of is dat iets van vroeger? Maar ook het zonlicht hou je uit de auto wat ik wel fijn vind. Mooi staat het wel!.  Ook wat jou betreft een plusje voor wat betreft de 4 control, vermogen en de EDC.... Staat genoteerd :q !-!   

Overigens... Actieve bochtverlichting zit er niet in.. wel gek eigenlijk, vind dat wel een mooie eigenschap van de tce180. Die oplichtende mistlampjes vind ik altijd zo goedkoop :D
Oja, die haaienvin antenne.. heeft dat nog nadelen? Ziet er wel strak uit!


adinsx

Pano-dak maakt geheel geopend lawaai boven de 80 km/u. Op ventilatiestand kan het tot hogere snelheid prima gaan. Lekken? Geen idee, volgens mij is dat iets van vroeger.
Op de Mégane III had ik het ook en dat ging vijf jaar lang goed.

M.b.t. zonlicht, er zit een handig schuifvitrage in, maar die heb ik niet veel dicht moet ik eerlijk zeggen. Ik vind vooral de lichtinval in het interieur erg lekker, ook op niet zonnige dagen.

Nee, geen actieve bochtverlichting. Sowieso heeft een GT / GTline geen mistlampen. Misschien is dat wel het enige wat ik mis, de meesturende xenon-koplampen van de III.
Ja, de full-led is ook geweldig, maar dat ze niet meesturen / de bocht verlichten miste ik in het begin.

Haaienvin-antenne, geen nadelen, het ziet er vooral veel beter uit ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Triggerhappy

Tnx, Afgelopen weekend een proefritje kunnen maken. Eerlijk.... erg wennen.. de stoelen zitten harder, en hij voelt trager aan... wellicht door het soepelere koppelverloop. Wat me mee is gevallen is het 4 control. Je merkt eigenlijk niet extreem dat de wielen mee sturen. subtiel genoeg dus. Ook de automaat is wel even wennen hoor maar wellicht komt dat vanzelf wel goed.

mark

Zijn trouwens dure krengen die automaat versnellingsbakken.  :whistle:
Heb er een paar vervangen onder garantie, wordt je niet vrolijk van als je het zelf moet af tikken.

Triggerhappy

Inmiddels is het zover, de III is ingeruild op een IV !-! . Hij is van Eind 2018 met net 20k op de teller. Blauwe accenten in de bekleding, Bose audio en het grote scherm. Panodak, ACC en HUD zit er niet op maar mis ik ook niet. (afneembare) Trekhaak ligt al in de garage, komend voorjaar er maar eens onder schroeven

Nu even stoeien om hem digitaal te personaliseren... RS monitor is het eerste projectje, de app staat er al op, nu de juiste data nog inschieten.
p.s. jammer van de ouderwetsche kinderslot beveiliging die mis ik wel uit de III.Grootlicht assistent nog niet kunnen testen (nog niet in het donker gereden) wellicht compenseert dat de actieve bochtverlichting nog wat.

larsdijkstra

Citaat van: Triggerhappy op 25 oktober 2020, 12:21:03
Inmiddels is het zover, de III is ingeruild op een IV !-! . Hij is van Eind 2018 met net 20k op de teller. Blauwe accenten in de bekleding, Bose audio en het grote scherm. Panodak, ACC en HUD zit er niet op maar mis ik ook niet. (afneembare) Trekhaak ligt al in de garage, komend voorjaar er maar eens onder schroeven

Nu even stoeien om hem digitaal te personaliseren... RS monitor is het eerste projectje, de app staat er al op, nu de juiste data nog inschieten.
p.s. jammer van de ouderwetsche kinderslot beveiliging die mis ik wel uit de III.Grootlicht assistent nog niet kunnen testen (nog niet in het donker gereden) wellicht compenseert dat de actieve bochtverlichting nog wat.

Mooi! Welke uitvoering heb je?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Triggerhappy

Sorry niet expliciet vermeld, maar de topic titel had het kunnen verraden ;-) een GT dus. Y

larsdijkstra

Citaat van: Triggerhappy op 25 oktober 2020, 13:10:02
Sorry niet expliciet vermeld, maar de topic titel had het kunnen verraden ;-) een GT dus. Y

Haha, das helemaal mooi. Dacht omdat je moest stoeien met de RS monitor dat je wellicht wat anders had
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Triggerhappy

Haha nee maar de monitor is enkel op de RS beschikbaar officieel vandaar het stoeien :-) Heb de app er al op staan zoals gezegd maar moet de datafields nog even bestuderen/editen alvorens ik ze op goed geluk wegschrijf :-)

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev