Advertenties


Wielen van Meg 3GT op Meg 4GT

Gestart door Leemhuis, 12 september 2020, 12:43:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leemhuis

Ik overweeg mijn Megane 3 GT in te ruilen voor een andere auto. De Megane 4 GT staat ook in de shortlist.
Een aspect wat mij over de streep zou kunnen helpen om een Megane 4 GT te kopen is de vraag mijn 17 inch winterwielen van de Megane 3 GT ook op de Megane 4 GT passen.
De vraag is dus hebben de Megane 3 GT en Megane 4 GT dezelfde band omtrek en dezelfde steek en ET waarde?

Erik
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

mark29

Ik zou niet een auto kopen vanwege een paar wielen.
Verder vind ik de bouwkwaliteit van de megane 3 beter, maar de megane 4 is mooier van buiten, het r link scherm oogt snel smoezelig.
Ja kan je schoonmaken en bijhouden, maar in de vele autos van klanten waar ik in zat zag het er altijd maar of stoffig uit, of vette vinger strepen.

Felix

Waarom wil je een nieuwe auto? Gewoon toe aan iets nieuws?
De wielen kan je 1 op 1 over zetten, geen probleem. Op mijn GT rijd ik in de winter rond op een 17"Megane IV setje:)

Een motor als de 2.0T motor uit de Megane III GT ga je niet zo snel meer tegen komen in modernere auto's. Tegenwoordig allemaal downsizing. Heb nooit in de Megane IV GT gereden, maar 1.6T vs 2.0T zal toch anders rijden lijkt mij.

Bart1980

Op www.steekmaat.nl kun je alle info vinden over wiel maten. Het is belangrijk om ook naar de et waarde te kijken. De opmerking hierboven over het touchscreen, dit is wel vinger en stof gevoelig, echter als je het bijhoudt dan blijft het ook gewoon nieuw en fris. Motorisch rijdt de Meganr 4 Gt ook erg goed, vooral icm de meesturende achterwielen.

Triggerhappy

De F4R is gewoon .... was gewoon... :cry: een super blok! de 1.6 zal vast prima rijden, maar op koppel gebied gaat ie het niet redden tegen de F4R.. al is het ook lastig vergelijken tussen een 6 handbak en een 7? EDC.

Bart1980

Dat is ook zeker zo. 340nm tegen 280 nm op de Megane 4 Gt.
Downgraden is het idd tegenwoordig allemaal. Al moet ik zeggen dat de EDC bak echt snel schakelt. Na chiptuning gaat de 4 GT ook richting de 350nm.

Triggerhappy

Al is die bak maar berekend op max 300 Nm.... oke het zal niet direct kapot gaan.. maar je spreekt wel alle reserves aan :/ (standaard overigens is de 3GT volgens mij 300Nm, ik zit nu ergens rond de 360 na chippen.. loopt lekker.

Bart1980

Dat heb ik ook gelezen idd! Ik heb contact gehad met Arthur Dekker over het mappen van de 4 GT en over het max koppel van de bak. Waarschijnlijk kunnen we daar eind van het jaar terecht voor het mappen van de 4 GT, volgens zeggen zit er nog een veilige marge in betreft het max koppel.

Triggerhappy

Aah ja.. ik zou het er niet op gokken. Maar ik laat ook maar 1 persoon aan mijn autos tunen.. en dat is hij niet :-) en daarbij.. als ik wil planken kan ik dat nu beter met de Trophy doen dan met de GT (nu nog de 3 en mogelijk binnenkort de 4).

Bart1980


Leemhuis

De ET waarde is niet gelijk. Maar ik ga wel kijken of het past, want ik heb inmiddels een Megane 4 GT gekocht.
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

Bart1980

Wat is de et waarde van je winterset? Proficiat met de aankoop van de Megane GT!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev