Advertenties


Reviseren EDC bak noorden van het land?

Gestart door Bibi, 7 april 2024, 21:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bibi

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van een edc bak of het reviseren van een edc bak van mijn Renault GT 2016? 
Het liefst in het noorden van het land.

Hij maakt namelijk een vreemd geluid van de 3 naar de 4. Een soort slip geluid. Je hoort het bijna niet, maar zal vast niet goed zijn.
Ik weet niet of er meer mensen problemen mee hebben gehad en wat de oplossing was?

mark29

#1
Is al lang geleden voor mij, maar deze bak is een combinatie van een ouderwetse automaat, en een droge koppeling.
Waarschijnlijk is bak eraf, koppelingset vervangen, de boel monteren, inleren en programmeren bij de renault dealer al voldoende voor jou.


Sorry, bovenstaande klopt dus niet, ik was al het twijfelen, ik heb een ouder type bak in mijn hoofd.

A110

Volgens mij is dit al een "natte" koppeling EDC.

Er is volgens mij een service bulletin bekend bij Renault dat de versnellingsbak gespoeld moet worden en daarna met andere olie gevuld moet worden.
En mocht dat niet het probleem oplossen dan staat er in het service bulletin dat de complete koppeling vervangen moet worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark

#3
Is idd een natte koppeling. Eerst de bakolie flushen, mocht dat niet helpen dan moet er een nieuw koppelingspakket in.

En dan nog bestaat de kans dat het aan de bak zelf ligt. Ook al eens gehad.
Nieuw koppelingspakket er in, en een maand later het zelfde gezeik weer. Toen helemaal alles nieuw incl. Nieuwe bak. Was voor de klant gelukkig garantie werk. Anders had die voor de kosten haast een andere gt kunnen kopen.  8)7

Automaat rijden is leuk voor in de lease, maar tegenwoordig voor de particulier niet te betalen kwa onderhoudskosten.

Officieel is de bakolie elke 90.000km aan de beurt, dat is veel te lang.
Zou max elke 60.000km aanhouden, het liefst nog eerder.

Ik ben te tel kwijt, hoe vaak ik die koppelingspakketjes heb vervangen.

Zijn er heul veul.

Bibi

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties. Rond de 100.000 km is er na aandringen nieuwe olie in gekomen. Meerdere dealers, flushers gevraagd of de bak geflushed kon worden, maar iedereen zegt dat het niet kan.

Wat bedoel je A110 met een service bulletin bekend bij Renault?
Weet de dealer van dit probleem?

Hij heeft nog geen 116000 km op de teller, dat is toch niet best dat de bak nu al problemen geeft?

Daarnaast nog een vraag. Hij maakt alleen het geluid als ik automaat rijd, als ik zelf met beleid schakel doet hij het niet. Dan kan het toch ook niet slijten of wel?

Maar reviseren zal dus niet helpen? Hopelijk dan alleen een nieuw koppelingspakket en flushen?
Weten iemand van jullie waar ik dat kan laten doen?
Ergens in het noorden zou fijn zijn.

Bibi

Hallo ben ik alweer.
Weet iemand dan waar ik de bak kan laten flushen?
En als ik met beleid zelf schakel en het geluidje niet hoorbaar is, klopt het dan dat het ook niet erger wordt?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev