Advertenties


Kofferbak gaat vanzelf open

Gestart door adem37, 22 december 2019, 00:12:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adem37

Sinds kort gaat de kofferbak vanzelf open bij mijn megane 3 gt line uit 2012

Als ik de klep dicht doe springt ie van zelf weer open ?? :neen: :neen:

iemand hier ervaring mee ?

Bart82

#1
Hallo,

Het kan zijn dat het slot zelf te strak afgesteld staat.
Wat ook zou kunnen helpen is een nieuwe batterij in de keycard. Als de batterij slechter wordt, kan dit ook nog wel eens vreemde klachten opleveren.

Ben nog even gaan zoeken, maar een vervuilde sensor, kabelbreuk, slechte massa.. allemaal nog mogelijke oorzaken.

Persoonlijk zou ik eerst een nieuwe batterij proberen, aangezien dit (als je het zelf doet) goedkoop is en het meestal lang geleden is dat iemand deze vervangen heeft.

Succes!

mark29

Ja kunnen veel dingen zijn, moeilijk te zeggen zonder in het echt te voelen en te zien en het los te halen.

mark

Begin maar eens met het knopje van de achterklep even los te halen.
Hier komt wel eens vocht in, dit knopje kun je uit elkaar halen. als je voorzichtig bent kun je er eigenlijk niet veel aan verprutsen.
Als er vocht in zit, is het tijd voor een nieuw knopje.

Daarna de bedrading in de doorvoer controleren.

Dit zijn de 2 meest voorkomende problemen.

remie

Citaat van: mark op 22 december 2019, 20:14:38Begin maar eens met het knopje van de achterklep even los te halen.
Hier komt wel eens vocht in, dit knopje kun je uit elkaar halen. als je voorzichtig bent kun je er eigenlijk niet veel aan verprutsen.
Als er vocht in zit, is het tijd voor een nieuw knopje.

Daarna de bedrading in de doorvoer controleren.

Dit zijn de 2 meest voorkomende problemen.


Hoe kan ik dit knopje loshalen? Ik heb hetzelfde probleem en de batterij vervangen heeft geen effect.

mark

voorzichtig met een klein plat schroevendraaiertje.

remie


remie

Knopje was makkelijk te vervangen. Hiervoor moest ik nog wel even de kentekenplaathouder losmaken om het knopje er helemaal uit te kunnen laten zakken.

Knopje zat vol met corrosie en water aan de binnenkant en de pinnetjes.
Het probleem heeft zich sinds het vervangen niet meer voorgedaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev