Advertenties


Gierend geluid.

Gestart door Gangisallesman, 15 december 2019, 15:16:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Wow zie die knip en plak skills, ik kan toch nog icter worden.
Deze heeft de zwarte deksel, ooit is ie ook wel in modieus wit.
Deze is afneembaar en dan zie je inderdaad een moer van de 5e versnelling die los loopt.

Ik dacht dat jij die niet had, wat je kan doen, weer de bak demonteren en weg brengen voor revisie bij bijvoorbeeld schoones in Heesch, of je koopt een andere versnellingsbak.
Schoones trekt hem open en vervangt alle delen die twijfelachtig zijn, wij hebben vaker bakken gemonteerd die door hun behandeld zijn.

Gangisallesman

Ik heb een bak met zo'n zwart deksel en ik dacht met de bak iets gekanteld dat ik dat deksel eraf kan halen en dan de moer van de vijfde versnelling vast zetten indien die los zit. Dus met bak nog gemonteerd . Indien er niets los zit dan alsnog met de bak naar Schoones.
Ik heb hier namelijk iets over gelezen en schijnt vaker voor te komen, Tips hoe de moer eventueel vast te zetten hoor ik graag , dacht zelf in vijfde versnelling ,remmen vast en dan moer met locktide vastdraaien.
Ik heb wel sterk het idee dat het zomaar deze moer zou kunnen zijn.


mark29


Nikk

geinteresseerd alhier. Mijn Espace 2.0 16v valt uit de 5e versnelling. Weet nog niet of ik verder ga met deze auto daar er nog meer euvels zijn maar ben wel benieuwd hoe dat zit met die moer van de 5e versnelling. Als iemand fototjes / uitleg heeft hoor ik het graag.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Gangisallesman

#19
Vandaag eerst de moer gecontroleerd van de vijfde versnelling , helaas de moer zat muurvast. Inmiddels de bak er weer onderuit gehaald. Morgen naar Schoones voor een ruilbak.
Het deksel van de vijfde versnelling ging er zonder problemen vanaf , olie aftappen , drie bouten los en deksel eraf.
Ik heb wel een foto geschoten maar weet het even niet te plaatsen.

mark29


Nikk

Die foto zou ik graag zien. Kun je deze anders via een PM sturen?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Gangisallesman

Inmiddels is de bak vervangen voor een revisiebak met een iets andere overbreng verhouding , als ik het goed heb een 5JR bak. Het is een hele verbetering omdat de bak niet alleen stil is maar ook rustiger draait op de snelweg.
Ook heb ik de distributie en poly riem set vernieuwd en ook de krukaspoelie.
Voorlopig ben ik tevreden maar ik wil nog wel kijken of de aircopomp of dynamo nog wat geluid maakt.
Een van deze componenten is nog iets rumoerig maar dan heb ik echt wel alle problemen getackeld en hopen we nog wat jaartjes onbezorgd op gas te kunnen tuffen.
Gelukkig alles zelf kunnen doen en dan vallen de kosten nog mee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev