Advertenties


Lars en z'n Megane 1 Cabrio 2.0 16v Aria 2003

Gestart door larsdijkstra, 8 september 2023, 05:19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larsdijkstra

Na verkoop van de 19 16v cabrio en de witte 19 16v fase 1, verder met deze Megane  1 Cabrio 2.0 16v Aria 2003 (naast de gezinsauto Laguna lll GT 235 Station).

Een cabrio als hobby/2e auto trok toch wel meer als bv een Clio ll RS (in gereden,ook erg gaaf). De cabrio kunnen we als gezin ook leuk gebruiken, en heb met Sas al een 1e tourtocht gemaakt (naar haar idee 🙏) dus missie geslaagd. Deze inzetten als regen auto voor nood is ook prima: kap is goed dicht en voor roest hoef ik niet bang te zijn. En een nieuwe hobby auto is ook weer leuk om te ontdekken.
De Megane komt van de 2e eigenaresse, zij heeft hem de laatste 15 jaar zakelijk gereden. Iedere dag snelweg, iedere nacht binnen geparkeerd. Het originele blauwe electrische dak zit er nog op, de stoffen stoelen zijn bijna in nieuwstaat en de auto is echt nog heel mooi. En dat voor 232.500 km's. Hij is destijds in 2003 bij de 1e eigenaresse bij Renault Amsterdam op naam gezet, op 4 juni 2003. Laat 4 juni nou de dag in 2022 zijn dat de Laguna lll GT van de voor eigenaar op onze naam werd gezet, en dat onze dochter Mila geboren werd! Deze Megane moest ik dus hebben...!
En het is qua sfeer een waardige opvolger van de blauwe 19 cabrio: blauw, stoffen kap, licht en niet te groot en de dikste motor. De distribute is gedaan direct na aankoop (was 3 jaar over datum...) en binnenkort de bougies en olie doen. Wellicht wat spacers aan de achterkant om de wielen wat naar buiten te zetten. En een grote kras rechtsonder laten aanpakken. Verder is het echt genieten van het comfort en de trekkracht van de F4R motor. Plaatjes:





















Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

larsdijkstra

#1
Onlangs de Megane gekleid. Resultaat is een erg gladde auto. Daarna lekker in de was. Na spuiten kras rechtsonder, ga ik hem uiteindelijk met een mede Renault fanaat goed polijsten.
Ook ben ik van plan stuur en pookknop met leer te laten bekleden. Moet een grijzige kleur worden met een perforatie aan de zijkanten en pookknop ook geperforeerd. Zie foto's voor huidige stuur (grijs plastic) en wat voorbeelden, de stijl van ons Laguna GT stuur is zoals ik het wil. Heb al wat adresjes, maaar als iemand nog wat weet hou ik me aanbevolen!
Ook nog een foto van het dak, hier kun je goed zien dat het dak blauw is en nog in zeer mooie staat.
Daarnaast heb ik een Yatour geïnstalleerd, voor muziek vanaf USB en telefoon met Kabel. Op de USB de muziek die al jaren in de witte 19 zat 🙏☺️

Binnenkort weer naar Mark 🙏☺️, diverse klusjes zoals olie, bougies, banden (3 banden vervangen, 2 voor schuin afgesleten en achter 1 met weinig profiel) en spacers proberen van 1,5 cm per kant. Even zien hoe het staat, evt is 1 cm genoeg. Daarna bij klant van ons laten uitlijnen.























Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

larsdijkstra

Afgelopen week APK, alleen schijven en blokken achter moeten vervangen dat ze behoorlijk verroest waren op remvlak. Waren nog maar 3 jaar oud, waarschijnlijk te weinig stevig geremd door vorige eigenaresse. Ze reed veel snelweg en is een rustige rijdster, dat verklaart het wel. Verder geen issues  o-)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev