Advertenties


Achterruit wisser Megane 2 doet niets

Gestart door marcg60, 29 oktober 2019, 14:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcg60

Ik heb sinds 2 dagen een mooie megane 2  1.6. Ik ben gewend om via het rechter stuurhendeltje de wissers voor en achter te bedienen ook bij de vorige megane 1. Maar of hij is defect of ik doe iets fout. Wissers voor doen het perfect maar achter niets. Wie heeft raad?

mark29

Draaibare doorvoer kapot, uch kapot, bedrading tussen achterklep en auto gebroken, defecte zekering, wissermotor kapot etc.
Dat kan van alles zijn.

Voor een goeie diagnose, laat iemand met een renault clip eraan hangen, en acutator test doen, functies controleren van de schakelaar en de wisser achter aansturen vanuit de clip, dan sluit je in een keer een hoop uit namelijk.

marcg60

Thanks Mark voor je suggesties zal eerst met checken vd zekering beginnen. De bediening van de ruitenwisser achter, die kun je niet apart bedienen tov de voorruit wissers ? Draaien ze voor dan gaat hij automatisch ook achter mee ?

mark29

Ik heb al even niet in een megane 2 gezeten, draai knop toch?

mark29

Lees anders het boekje eens, die zit niet voor niks bij een auto.

marcg60

#5
Boekje heb ik doorgespit, er staat eigenlijk niet echt specifiek iets in voor de achteruit wisser. Het ziet eruit of je de hendel kan draaien aan het uiteinde maar dat gaat niet. Nu heb ik net de zekering gecheckt en dus even eruit gehaald maar die was nog goed. Ik plaats de zekering terug en krijg meteen een servicemelding en brandend airbag lampje..Misschien de accupolen even loshalen ? En zo resetten ? Ben er inmiddels achter dat je moet draaien voor de achterwisser, alleen bij mij zit hij vast..Dit is een leuke start zo met de nwe aanwinst. De vorige een Megane coupe had ik echt nooit (4 jaar) iets mee.

Tedo

Je moet inderdaad aan het achterste deel van de hendel draaien.

marcg60

Inderdaad, die hendel bleek niet meer draaibaar. Kreeg meteen ook nog melding van airbag ndatik een zekering had gecheckt.. . Met uitlezen staat permanent kan niet gewist worden.. Sleepring moet vervangen worden. Slecht begin zo! Heb 'm teruggebracht naar de garage en nu een megane break 2001 gekocht. Maar of de duvel ermee speelt; achterste raam links ging wel naar beneden maar niet meer omhoog. Weet iemand of zo'n deurpaneel aan de binnenkant een geheel is die je eruit kan tillen?

mark29

Dat is balen ja, paar schroefjes en verder vastgeklikt en in de ja hoe noem je dat lijm achtige substantie, zo lange dropveter zeg maar.
Als je hem los hebt snap je wat ik bedoel.
Kijk even of de raammotor kapot, en of de stekkers netjes zijn.
Bouwkwaliteit van de megane 1 is wel vele malen beter dan de megane 2, nu schop ik wat liefhebbers hier tegen hun schenen, maar het zij zo. Bij een meg 2 met 2.5 ton op de klok rammelt alles meer en voelt alles sneller gammel aan, of zijn er plasticdelen kapot etc als je een rauwe lompe berijder hebt gehad, de meg 1 is wat meer bullit proof.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev